ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مشاور اسد: جنگ سوریه رو به پایان است

بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه می‌گوید قدرت آمریکا و کشورهای غربی در سوریه کاهش یافته و جنگ در سوریه رو به پایان است.

بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه می‌گوید قدرت آمریکا و کشورهای غربی در سوریه کاهش یافته و جنگ در سوریه رو به پایان است.

بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه

به‌گزارش سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، بثینه شعبان گفت «جنگ علیه سوریه، جهان را تغییر داد» و «قدرت غرب اکنون کاهش یافته و کشورهایی همچون روسیه، چین، هند، برزیل و ایران قدرتمندتر شده‌اند.»

به‌گفته او ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن از زمان آزادسازی حلب، این تحول جدید را ایجاد کرده‌اند.

ارتش سوریه با کمک نیروی هوایی روسیه و متحدان دیگرش همچون ایران در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ موفق شد حلب را به‌طور کامل از دست شورشیان خارج کند.

شعبان تغییر مواضع برخی مخالفان را بخشی از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دانست که پس از تحولات اخیر صورت گرفته است. او این موضوع را یکی از نشانه‌های آن خواند که «ما در مرحله پیش از پایان جنگ در سوریه قرار گرفته‌ایم» و اکنون «آغاز مسیر بازسازی سوریه است».

مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد افزود: «آمریکا مانند گذشته نمی‌تواند وارد جنگ شود بنابر این تصمیم آن به توقف حمایت مالی از مخالفان و هماهنگی با روسیه درباره مناطق کاهش تنش، تلاشی برای پایان دادن به جنگی است که به سوریه تحمیل شد.»

بثینه شعبان بار دیگر موضع دولت سوریه درباره حضور آمریکا و ترکیه در خاک خود را تکرار کرد و گفت حضور آن‌ها در سوریه غیرقانونی است.

مذاکرات برای دستیابی به صلح در سوریه از یک سو در ژنو و زیر نظر سازمان ملل جریان دارد و از سوی دیگر در آستانه، پایتخت قزاقستان و با هدایت روسیه، ایران و ترکیه.

اگر چه در بخش‌های وسیعی از سوریه آتش‌بس اعلام شده اما هنوز این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.