ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادعاهای عجیب در توجیهات مدیرعامل چسب هل

توجیهات نظری برای نماز اجباری: اجبار مردان به نماز به دلیل ایجاد «مزاحمت» برای کارگران زن بود. هنگام سجده‌ انرژی زاید کارگر از بدن خارج می‌شود و راندمان کاری افزایش می‌یابد.

خلیل نظری، مدیرعامل چسب هل ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و در آن به انتقادها بر سر مقررات و شرایط کاری در این کارخانه پاسخ داده است. پاسخی مملوء از ادعاهای عجیب و گاه نادرست.

جشن تولد نظری در کارخانه انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت

خلیل نظری در ویدئویی که شنبه، ۲۸ مرداد در شبکه‌های مجازی انتشار یافت، بخشی از انتقادها را «تهمت، فحش و فوتوشاپ» خواند.

زمانه نمی‌تواند اصالت این ویدئو را مستقلاً تأیید کند.

واکنش گسترده به انتشار تصاویری از پارچه‌نوشته‌های مربوط به «نماز اجباری» در کارخانه چسب هل باعث شد تا مقام‌های مسئول نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. فرماندار تبریز از این کارخانه بازدید کرد، ستاد اقامه نماز کشور به آن تذکر داد، و شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی خواستار رسیدگی به وضع کارگران در آنجا شدند. به همین دلیل نیز بازرسان اداره کار به این کارخانه اعزام شدند.

آنها پس از بازرسی وجود تخلفات در این کارخانه را تأیید کردند.

    چسب هل: «بزرگترین بنای بشریت به شکل مسجد»

    او پاسخ به منتقدان خود را با روایت دینداری خانواده و کودکی خود آغاز کرد و به افتخارات تحصیلی نوجوانی پرداخت. او مدعی شد که کسب‌و‌کار خود را به هدف کمک به فقرا به راه انداخته است. او راه‌اندازی کارخانه چسب هل را بدون استفاده از وام بانکی، رانت‌خواری یا عضویت در این یا آن گروه دانست.

    نظری اما در ادامه ادعاهای عجیبی مطرح کرد. او گفت که از خدا خواسته تا «بزرگترین بنای تاریخ بشریت را به شکل مسجد برای بخشیدن به فقرا بسازد» و سپس ادعا کرد که چسب هل، محصول کارخانه‌اش همین «بزرگترین بنای تاریخ بشریت» است و شکل مثلثی بسته‌بندی آن اشاره‌ای به شکل گنبد مسجد.

    او همچنین مدعی شد که در حال ساخت «بزرگترین کارخانه تولیدی‌ـ‌توریستی جهان با امکانات بی‌نظیر در دنیا» است و تا یک سال بعد فاز اول آن را به پایان می‌رساند. او که می‌خواست کار خود را در برابر کار خدا ناچیز جلوه دهد، کارش را «نقاشی کوچکی بر روی نخود کوچکی به نام کره زمین در تاریخ پانصدساله» توصیف کرد.

    بیش از چهار و نیم میلیارد سال از پیدایش زمین می‌گذرد.

    توجیه نماز اجباری

    نظری همچنین مدعی شد که در کارخانه‌های دیگر هنگام وقت نهار تجاوز و قتل صورت می‌گرفته و به همین خاطر نماز اجباری را برای کارگرانش در نظر گرفته است.

    او همچنین در ادعای عجیب دیگری گفت که هنگام سجده‌کردن در نماز انرژی زاید کارگران از بدن آنها خارج می‌شود و «راندمان کاری افزایش می‌یابد».

      او گفت که اجبار کارگران مرد به نمازخواندن به این دلیل بوده که آنها در وقت ناهار «مزاحم» کارگران زن می‌شده‌اند و مسئول آموزش کارخانه را نویسنده اصلی دیوارنوشته‌های مربوط به نماز اجباری دانست. نظری تأکید کرد تا کنون کارگری به خاطر نخواندن نماز جریمه نشده است.

      توجیه مقررات سخت‌گیرانه

      او مقررات سخت‌گیرانه شرایط کاری در کارخانه چسب هل را نیز رد کرد و گفت که در فضای مجازی «فوتوشاپ‌هایی» از این قوانین منتشر شده است.

      او انتقادها از سختگیری در این کارخانه را به این دلیل رد کرد.

      میراحد حسینی، مدیرکل اداره کار استان آذربایجان شرقی و چنگیز اصلانی، مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار این استان شرایط کارگران در کارخانه چسب هل را «شگفت‌انگیز» و «تعجب‌برانگیز» خوانده بودند.

        این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

        آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

        .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

        توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

        نظر بدهید

        در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

        نظرها

        • اريا

          اين بابا بيشتر عشق به برده دارى داره تا امور خيريه.

        • m

          یک کره شمالی کوچولو بوده واسه خودش