ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو به دیدار پوتین می‌رود: مذاکره بر سر ایران

نتانیاهو با رئیس‌جمهوری روسیه هفته آینده در شهر سوچی آن کشور درباره آینده خاورمیانه مذاکره می‌کند. اسرائیل نگران تثبیت قدرت نظامی ایران در سوریه پس از پایان جنگ است.

نخست‌وزیر اسرائیل از دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه برای مذاکره بر سر موقعیت خاورمیانه خبر داد. ایران در مرکز این مذاکرات قرار دارد.

نتانیاهو از نفوذ ایران در خاورمیانه نگران است - عکس مربوط به دیدار پوتین و نتانیاهو در اوایل امسال

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شنبه، ۱۹ اوت در بیانیه‌ای اعلام کرد که او با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هفته آینده در شهر سوچی آن کشور دیدار می‌کند.

این دیدار برای مذاکره بر سر جنگ‌های خاورمیانه انجام می‌شود.

اسرائیل نگران آن است که ایران در سوریه موقعیت نظامی خود را پس از پایان جنگ تثبیت کند. نتانیاهو هفته پیش در یک سخنرانی گفت که اسرائیل به دقت تمام تحولات را زیر نظر دارد و با هر تهدیدی مقابله می‌کند.

پیشتر نیز از مذاکرات نتانیاهو و پوتین بر سر ایران گزارش‌هایی منتشر شده بود. بر اساس برخی از این گزارش‌ها، نتانیاهو به پوتین پیشنهاد داده بود که با حفظ بشار اسد، رئیس دولت سوریه در دمشق، به شرط خروج ایران از سوریه موافقت خواهد کرد.

    مقام‌های اسرائیلی بارها به نفوذ روزافزون ایران در منطقه خاورمیانه به عنوان تهدید اشاره کرده‌اند. آنها به خصوص از قدرت‌گرفتن حزب‌الله لبنان نگرانند.

    نتانیاهو گفته است که اسرائیل برای جلوگیری از قاچاق اسلحه حزب‌الله لبنان تا کنون ده‌ها حمله هوایی به انبارها و کاروان‌های مهمات این گروه انجام داده است.

    دوسال پیش نیز روسیه و اسرائیل برای هماهنگ‌کردن عملیات نظامی خود در سوریه به توافق رسیدند تا از هدف‌ قراردادن مواضع یکدیگر اجتناب کنند.

    ایران از مهم‌ترین حامیان بشار اسد، رئیس دولت سوریه در دمشق است. روسیه نیز با حمایت نظامی از اسد در برابر مخالفان مسلح او کمک مهمی به بقای او در قدرت کرد.

    جنگ داخلی سوریه، نیروهای سپاه پاسداران را به منطقه استراتژیک مرز سوریه و اسرائیل در امتداد خط آتش بس ۱۹۶۷ رسانده است. به غیر از نیروهای سپاه پاسداران به گفته «واشنگتن پست» بین شش تا هشت هزار سرباز حزب‌الله لبنان هم‌اکنون به مرز بلندی‌های جولان دسترسی دارند.

    بلندی‌های جولان یک منطقه کوهستانی در جنوب غربی‌ترین خاک سوریه و یکی از مناطق حساس نظامی در خاورمیانه است. اسرائیل در جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را اشغال کرد.

    روسیه به دلیل نقش مهم خود در جنگ سوریه اکنون کلیددار توازن قدرت در آینده سوریه قلمداد می‌شود.

    در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.