ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آذری جهرمی: فیلترینگ توئیتر مرتبط با حوزه امنیت ملی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم گفت برای رفع‌ فیلتر توئیتر تلاش خواهد کرد. او همچنین این شبکه اجتماعی را ابزار مناسبی برای دیپلماسی عمومی دانست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم فیلترینگ توئیتر را مرتبط با حوزه امنیت ملی دانست. محمدجواد آذری جهرمی که سابقه اطلاعاتی و امنیتی دارد، در عین حال گفت برای رفع‌ فیلتر توئیتر تلاش خواهد کرد. او همچنین این شبکه اجتماعی را ابزار مناسبی برای دیپلماسی عمومی دانست.

روبوسی محمدجواد آذری جهرمی با نادر قاضی پور، نماینده مجلس- نگاه زیرچشمی وزیر ارتباطات در این عکس سوژه توئیت‌های بسیاری شد

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فیلترینگ توئیتر به خاطر مسائل اخلاقی و فرهنگی نیست، بلکه مربوط به حوزه امنیت ملی است.

محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه ۳۰ مرداد، درباره رفع فیلتر احتمالی توئیتر گفت وزارت ارتباطات این شبکه را فیلتر نکرده که بخواهد رفع فیلتر کند: «این‌که بگوییم ما می‌توانیم توئیتر را رفع فیلتر کنیم، درست نیست. نهادی که تصمیم گرفته این شبکه اجتماعی فیلتر باشد، بنابر یک ملاحظاتی این کار را انجام داده است.»

آذری جهرمی اما از نهادی که این تصمیم را گرفته نام نبرد.

سابقه فیلترینگ توئیتر به سال ۸۸ و آغاز اعتراض‌ها به نتایج انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری در این سال باز می‌گردد. عبدالصمد خرمشاهی، معاون دادستان کل کشور به تازگی گفت حتی اگر اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به رفع فیلتر توئیتر رأی بدهند باز هم این تصمیم اجرا نخواهد شد چرا که این شبکه علاوه بر دستور اعضای کارگروه، با دستور مقام قضایی نیز فیلتر شده است.

با وجود این هنوز هم شمار زیادی از کاربران ایرانی با استفاده از ابزاهایی نظیر VPN از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر جنجالی دولت دوازدهم، خود یکی از کاربران توئیتر است. به گفته او این شبکه اجتماعی ابزار مناسبی برای دیپلماسی عمومی، برقراری ارتباط با مردم دنیا و اظهارنظر درباره موضوعات مختلف است.

آذری جهرمی همچنین محدود کردن «رسانه خودمان» به «تلگرام» را که فقط جامعه داخلی از آن استفاده می‌کنند، استراتژی نامناسبی دانست.

او گفت: «باید درباره این موضوع (رفع فیلتر توئیتر) مذاکره و صحبت کنیم. ما تلاش خودمان را می‌کنیم تا در این زمینه به یک جمع‌بندی مناسب برسیم.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.