ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۲۷ غیرنظامی در حملات ائتلاف جهانی به رقه در سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه ۲۱ اوت / ۳۰ مرداد اعلام کرد که دست‌کم ۲۷ غیرنظامی در حملات روز یکشنبه ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا به یک منطقه مسکونی در رقه کشته شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه ۲۱ اوت / ۳۰ مرداد اعلام کرد که دست‌کم ۲۷ غیرنظامی در حملات روز یکشنبه ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا به یک منطقه مسکونی در رقه کشته شده‌اند.

شهر رقه سوریه در یکی از حملات هوایی ائتلاف جهانی در ماه ژوئیه ۲۰۱۷

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید این حملات به منطقه پرجمعیت البدو واقع در مرکز رقه صورت گرفت و هفت کودک در میان قربانیان این حملات دیده می‌شوند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه ۲۰ اوت / ۲۹ مرداد از کشته شدن ۱۷ نفر خبر داده بود اما شمار کشته‌شدگان پس از کشف اجساد از میان آوار بیشتر شد.

بر اساس این آمار از یک هفته پیش تاکنون ۱۲۵ نفر غیرنظامی در حملات هوایی به رقه کشته شده‌اند.

رقه مرکز استقرار نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه است و «نیروهای دموکراتیک سوریه»، متشکل از کردها و عرب‌ها با حمایت ائتلاف جهانی در حال نبرد برای بازپس‌گیری آن هستند.

رامی عبدالرحمان، مسئول دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: «هر روز در حملات هوایی ائتلاف جهانی گروهی از غیرنظامیان جان خود را از دست می‌دهند. هر چه نبردها به مرکز رقه، مناطق پرجمعیت  نزدیکتر می‌شود، شمار کشته‌شدگان غیرنظامی نیز بیشتر می‌شود.»

رقه در شمال سوریه واقع است و از آغاز ماه ژوئن تاکنون که «نیروهای دموکراتیک سوریه» وارد این شهر شده‌اند، توانسته‌اند ۶۰ درصد آن را از دست داعش خارج کنند.

ائتلاف جهانی می‌گوید در حملات خود غیرنظامیان را در نظر می‌گیرد تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود اما از سال ۲۰۱۴ این ائتلاف مسئول مرگ ۶۲۴ غیرنظامی شناخته شده است.

سازمان ملل گفته است ۲۵ هزار نفر غیرنظامی در رقه در دام داعش گرفتار شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.