ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده ارتش ایران تغییر کرد

رهبر جمهوی اسلامی سرلشکر عطاءالله صالحی را به‌ عنوان جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح و سرلشکر عبدالرحیم موسوی را به‌ سمت فرمانده کل ارتش منصوب کرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوی اسلامی در دو حکم جداگانه سرلشکر عطاءالله صالحی را به‌ عنوان جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح و سرلشکر عبدالرحیم موسوی را  به‌ سمت «فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.

عبدالرحیم موسوی، فرمانده تازه ارتش

در حکم خامنه‌‌ای برای انتصاب عبدالرحیم موسوی به فرماندهی ارتش ایران آمده است:

«با توجه به ذخیره‌ عظیم نیروی انسانی کارآمد و مؤمن ارتش و تجربیات دوران دفاع مقدس و پس از آن، انتظار می‌رود در دوران فرماندهی شما با رویکرد تحولی و انقلابی، ارتقاء توان و آمادگی‌های رزمی و تعالی معنوی و بصیرتی و تأمین نیازهای معیشتی و هم‌افزایی با سایر نیروهای مسلح، شتاب گیرد و مجموعه‌ آجا به نصاب شایسته‌تر برسد.»

 سرتیپ عبدالرحیم موسوی «جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح» بود که اکنون با حکم خامنه‌ای با ارتقای درجه به سرلشکری به ‌جای سرلشکر عطاءالله صالحی، به‌ سمت «فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران» منصوب شده.

سرلشکر عطاءالله صالحی ۱۲ سال فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران که اکنون با حکم علی خامنه‌ای به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آگهی

    اخیرا در فضای کامنتهایی دیدم که ابراز نگرانی میکردند که باز ماجراجوییهای نظام نابخردی کند و ارتش قاطی سیاستهای پرخسارتش کند! گذر ۳۸ سال و بویژه بعد جنگ ۸ ساله بیهوده و خانماسنوز، تصمیم کلان اشتباه صدها میلیارد خسارت و عملا دو هزار میلیارد دلار به اقتصاد ایران زبان وارد رکد و ایران غافله مدرنیته و پشرفت و توسعه عقب نگه داشته که فقر و شکاف طبقاتی وحشتناک و خطر ونزوئیلایی شدن ایران را تهدید میکند. همان موقع مذاکرات و انجام توافق وین، بسیاری گفتن اگر ایران همچنان به سیاستهای ماجراجویی و خصمانه علیه اسرائیل و غرب و امریکا ادامه دهد برجام بی اثر خواهد بود. ولی نظام عامدا سعی کرد تنور تنش داغ نگه دارد. ورود کالای امریکایی تحریم کرد (موارد استثنایی مثل هواپیما)و سگنال منفی بدی داد و عملا سگنال داد به امریکا که دستش از بازار ایران و ترانزیت سرپل هارتلند کوتاه است! این سیگنال بد نظام فرستاد وگرنه امریکا را میتوانست تبدیل به دوست خود کند و منفعتش نصیب ایران و منطقه و جهان شود. مثلا سپاه رفته است توی لیست سیاه تروریستی و تحریم از سوی آمریکا، بسیاری موسسات اقتصادی و بانکی ایران در خطر باز تحریم هستند و عملا برجام میتواند کم اثر کند. این ناشی آن تصمیم اشتباه بود که یک ارگان نظامی – بر خلاف قانون اساسی و منطق اقتصادی- وارد حوزه های غیر تخصصی کردند. به قول حسن روحانی دولت با تفنگ! ۴ سال دیگر ایران میتواند بدون منع قانونی نیازهای تسلیحاتی خود را از خارج بخرد و حتی وارد بازار صادرات رسمی سلاح بشود. هرچند شخصا متنفرم از رقابت تسلیحاتی ولی نیاز امنیت کشورها واقعیت انکار ناپذیر است. ارتش عملا به دلیل قدرت نمایی سپاه، دستش پاک است در ظاهر. خطرست پاک دستی ارتش از بین برود و ارتش ایران هم در لیست تحریم قرار بگیرد! متاسفانه این نظام که دچار نوعی پارانوئید و بدگمانی به غیر خودی است، احتمالا این ابراز نگرانیها را حمل بر دشمنی میگیرد. بارها دموکراسی خواهان و دلسوزان صلح جویی و ایران دوستی هشدار داده اند به کارهای نابخردانه اما گویا پارانوئید و بدگمانی ایدئولوژیک توهمی نمیگذارد اینها تصیم درست بیگرند و همان اشتباهات گذشته را تکرار میکنند.