ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اصابت راکت به محله دیپلماتیک کابل

فقط چند ساعت قبل از سخنرانی ترامپ درباره استراتژی آمریکا در افغانستان، یک موشک در محله اکبر وزیر خان فرود آمد. هنوز گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته.

شامگاه دوشنبه ۲۱ اوت یک راکت به محله دیپلماتیک کابل اصابت کرد.

چشم‌اندازی از شهر کابل (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این حمله به سفارتخانه‌هایی که در محله اکبر وزیر خان قرار دارند، خسارتی وارد نیامد.

پلیس افغانستان اعلام کرده که راکت در یک زمین فوتبال فرود آمده است.

از سفارت آمریکا در محله اکبر وزیر خان ابتدا صدای آژیر خطر به گوش رسیده و سپس صدای انفجار بلند شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله با راکت به محله اکبر وزیر خان کابل را به عهده نگرفته.

حمله با راکت به محله دیپلماتیک‌های کابل فقط چند ساعت قبل از سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره استراتژی تازه ایالات متحده آمریکا در افغانستان اتفاق افتاده است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا ژوئن سال جاری موافقت ترامپ را برای اعزام ۳۸۰۰ سرباز دیگر به افغانستان به دست آورده بود. اما به این دلیل که استراتژی آمریکا در جنگ افغانستان می‌بایست تغییر کند، اعزام این سربازان به افغانستان به تعویق افتاد. در اجلاس کمپ دیوید در جمعه گذشته یکی از موضوعات مورد گفت‌وگو این بود که چگونه آمریکا می‌تواند پاکستان را متقاعد کند که از حمایت از طالبان و گروه‌های مشابه دست بردارد و اجازه ندهد که آن‌ها به خاک این کشور پناه بیاورند.

رئیس جمهور آمریکا ساعت ۳ بامداد سه‌شنبه ۲۲ اوت رئوس استراتژی تازه آمریکا در افغانستان را اعلام می‌کند.

طالبان در افغانستان با انتشار نامه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند به حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان دهد.

حدود دو ماه پیش در محله اکبر وزیر خان یک تانکر فاضلاب در حوالی سفارت آلمان منفجر شد. در این حمله ۹۰ نفر کشته و بیش از ۴۰۰ نفر مجروح شدند.

چهارشنبه ۲ اوت هم یک عامل انتحاری به کاروان نیروهای بین‌المللی در حوالی فروگاه بین‌المللی شهر قندهار حمله کرد. طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

در ولایات هلمند، قندهار، زابل و ارزگان طالبان قدرت و نفوذ بیشتری دارد. در ولایاتی که تحت کنترل طالبان قرار دارند، ۳ میلیون نفر از جمعیت افغانستان زندگی می‌کنند. در ولایاتی که تحت کنترل دولت افغانستان قرار دارند ۲۱ میلیون نفر سکونت دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.