ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ طالبان به ترامپ: افغانستان را گورستان آمریکایی‌ها می‌کنیم

گروه طالبان به استراتژی نوین آمریکا در افغانستان که دونالد ترامپ آن را در ویرجینیا معرفی کرد پاسخ تندی داد.

گروه طالبان به استراتژی نوین آمریکا در افغانستان که دونالد ترامپ آن را در ویرجینیا معرفی کرد پاسخ تندی داد.

تابلوی دست‌سازی که به سربازان آمریکایی یادآوری می‌کند طالبان از هر طرف می‌توانند به آن‌ها حمله کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد مانع از آن شود که گروه طالبان افغانستان را در اختیار بگیرد. او این سخنان را شامگاه دوشنبه ۲۱ اوت /۳۰ مرداد مقابل بیش از دو هزار فرمانده و سرباز ارتش آمریکا در قرارگاه «فورت مایر» در آرلینگتون ویرجینیا بیان کرد.

ترامپ استراتژی نوین آمریکا را معرفی کرد و گفت نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج نخواهند شد. گروه طالبان در واکنش به این سخنان ترامپ از «جنگ مقدس تا آخرین نفس» سخن گفت.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در ایمیلی که برای رسانه‌ها فرستاده ضمن بیان این شعار گفته است که تا زمانی که حتی یک سرباز آمریکایی در افغانستان بماند طالبان «جهاد را با عزم خود» ادامه خواهند داد.

او گفته است طالبان از نبرد خسته نشده‌اند. اگر آمریکایی‌ها از کشور خارج نشوند «افغانستان به گورستان آن‌ها تبدیل خواهد شد».

برنامه افغانستان ترامپ تقویت نیروهای مورد نیاز برای مبارزه برای عقب‌نشینی طالبان هم در پاکستان و هم در افغانستان را مد نظر دارد. اولویت این برنامه تقویت دولت افغانستان نیست بلکه تمرکز بر مبارزه علیه تروریسم و ایجاد امنیت در منطقه است.

در این برنامه ترامپ پس از یک سری جلسات با مقامات دفاعی، گزینه «خروج کامل» از افغانستان را کنار گذاشته است.

ترامپ گفته است که «خروج شتاب‌زده خلاء ایجاد می‌کند» و این خلاء را در نهایت گروه‌های شبه‌نظامی افراطی مانند «گروه دولت اسلامی» (داعش) و القاعده پر خواهند کرد.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این از ترامپ خواسته بود تا چهار هزار سرباز دیگر به افغانستان اعزام شوند اما ترامپ حاضر نشد در این‌باره چیزی بگوید.

در صورت اعزام چهار هزار سرباز دیگر، مجموع نیروهای نظامی دولتی آمریکا در افغانستان به هشت هزار و ۴۰۰ تن افزایش خواهد یافت. ایالات متحده در سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۱ حدود ۱۰۰ هزار نیرو در افغانستان داشت.

ترامپ همچنین حاضر نشد که مهلت برای خروج از افغانستان را مشخص کند و گفت «یک جدول زمانی دقیق به دشمنان آمریکا اطلاعات زیادی خواهد داد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • javad

    از این حرف‌های چاله میدانی را جمهوری اسلامی در زمان جنگ ایران و عراق هم میگفت