ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیلمبرداری فیلم جدید اصغر فرهادی در اسپانیا آغاز شد

اصغر فرهادی، فیلمساز برنده دو جایزه اسکار فیلم تازه خود را با بازی پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم، دو بازیگر نامدار اسپانیایی جلوی دوربین برد.

اصغر فرهادی، فیلمساز برنده دو جایزه اسکار فیلم تازه خود را با بازی پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم، دو بازیگر نامدار اسپانیایی جلوی دوربین برد.

اصغر فرهادی، فیلمساز ایرانی برنده دو جایزه اسکار

هشتمین فیلم بلند اصغر فرهادی که روز دوشنبه ۲۱ اوت / ۳۰ مرداد کلید خورد، «همه می‌دانند» نام دارد. بازیگران این فیلم اسپانیایی و آرژانتینی هستند و محصول مشترک فرانسه، اسپانیا و ایتالیا است.

شورای سینمای اروپا پیش از این با بیش از ۷ میلیون یورو از تولید ۲۷ فیلم پشتیبانی مالی کرده بود که پروژه اسپانیایی اصغر فرهادی نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فیلم‌ها در این فهرست قرار گرفت.

بودجه «همه می‌دانند» ۱۲ تا ۱۳ میلیون دلار است و در آن از جمله پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم، بازیگران مشهور اسپانیایی و ریکاردو دارین، هنرپیشه آرژانتینی بازی می‌کنند.

ادوارد فرناندز، باربارا لنی، الویرا مینگز، ایما کوئستا، روژه کاسا مایور و رامون باره‌آ، دیگر بازیگران «همه می‌دانند» هستند.

داستان فیلم درباره زنی به نام كارولینا است که براى دیدار با خانواده‌اش از آرژانتین به زادگاهش اسپانیا بازمی‌گردد. در این سفر رویدادهای غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهند که بر روند زندگی کارولینا تأثیر می‌گذارند.

فیلم جدید فرهادی در مادرید تولید می‌شود و مدیر فیلمبرداری آن خوزه لوئیس آلکاینه ۷۸ ساله است. هایده صفی‌یاری تدوینگر و دانیل فونترودونا مدير صدابرداری فیلم خواهند بود. کلارا نوتاری مدیریت هنری فیلم و سونیا گرانده هم طراحی لباس را برعهده دارند.

اصغر فرهادى تحقيق و نگارش داستان فیلم «همه مى‌دانند» را چهار سال پیش آغاز کرد. او پس از دریافت دومین اسکار خود برای «فروشنده» فیلم جدید خود را می‌سازد. فرهادی پیش از این نیز یک اسکار دیگر برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» دریافت کرده بود و نخستین فیلمساز ایرانی است که موفق به دریافت اسکار شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    جعفر پناهی فیلمساز کارممنوع در مراسم جشن انجمن منتقدان، حاضر به اهدای جایزه محمدحسین مهدویان فیلمساز حکومتی و سازنده فیلم «ماجرای نیمروز» نشد فیلمسازان دولتی و حکومتی به واسطه نزدیکی به حکومت از بودجه‌های کلان بهره‌مند می‌شوند و در نهایت خود را جزوی از جامعه سینمایی ایران نیز می‌دانند. از سوی دیگر، فیلمسازانی از جنس ابراهیم حاتمی‌کیا و محمدحسین مهدویان (کارگردان ماجرای نیمروز)، نه تنها جوایز جشنواره حکومتی فیلم فجر را از آن خود می‌کنند، بلکه جایزه جشنی ظاهرا مستقل همچون جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینما را نیز دریافت می‌کنند! جعفر پناهی که از سوی مجری برای اهدای جایزه جایزه بهترین کارگردان فراخوانده شده بود، حاضر نشد که جایزه مهدویان را به این کارگردان اهدا کند و پشت صحنه باقی ماند. این فیلمساز هنگام ترک مهدویان از صحنه، به سن بازگشت و در این حین کارگردان «ماجرای نیمروز» در گوش او چیزهایی گفت! پناهی پشت تریبون با کنایه به محمدحسین مهدویان به عنوان نماد فیلمساز حکومتی و دولتی، گفت که «ما از اینکه فیلم‌های دولتی با بودجه‌های نجومی ساخته شود و صدها سالن هم در اختیارشان قرار بگیرد ناراحت نیستم، منتهی می‌خواهیم که در مقابل آنها یک سالن هم به ما (فیلمسازان مستقل) داده شود.»