ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شماری کشته و مجروح در حمله انتحاری طالبان به ولایت هلمند

این حمله در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در لشکرگاه اتفاق افتاد. مأموران در حال دریافت حقوق خود بودند. گروه طالبان مسئولیت آن را برعهده گرفت.

در حمله انتحاری طالبان در ولایت هلمند افغانستان عده‌ای کشته و مجروح شدند. این حمله در در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در لشکرگاه اتفاق افتاد.

حمله انتحاری در لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، واقع در جنوب افغانستان

صبح چهارشنبه ۲۳ اوت/ یکم شهریور دز شهر لشکرگاه در ولایت هلمند افغانستان طالبان یک حمله انتحاری انجام داد. در این حمله دست‌کم هفت نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شدند.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند در جمع خبرنگاران درباره این حمله انتحاری گفته است:

«یک عامل انتحاری خود را در پارکینگی در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در شهر لشکرگاه منفجر کرده است.»

مسئولیت این حمله را گروه طالبان برعهده گرفته است. یک سخنگوی طالبان به رویترز گفته که در این حمله ۳۹ سرباز و مأمور پلیس کشته شدند اما مقامات افغانستان این آمار را تکذیب می‌کنند.

عبدالغفار صفائی، رئیس پلیس ولایت هلمند گفت انفجار زمانی رخ داد که مأموران پلیس و سربازان در حال دریافت حقوق خود بودند.

دست‌کم دو سرباز، دو تن از اهالی محل و یک کودک در این انفجار جان خود را از دست دادند. حدود ۴۰ نفر زخمی نیز به بیمارستان منتقل شدند.

طالبان ۱۰ ولسوالی از ۱۴ ولسوالی هلمند را کنترل می‌کند. هلمند بزرگ‌ترین ولایت افغانستان است.

در اثر درگیری‌هایی که سال گذشته بین ارتش افغانستان و طالبان در هلمند اتفاق افتاد، بسیاری از ساکنان هلمند به شهر لشکرگاه پناه آورده‌اند.

گروه طالبان در ماه ژوئن هم مسئولیت حمله مشابهی علیه نیروهای امنیتی در شهر لشکرگاه را برعهده گرفته بود. قربانیان این حمله نیز در حال دریافت دستمزد خود بودند.

حمله انتحاری در ولایت هلمند یک روز بعد از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا درباره استراتژی ایالات متحده در افغانستان اتفاق افتاد.

رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه ۲۱ اوت /۳۰ مرداد مقابل بیش از دو هزار فرمانده و سرباز ارتش آمریکا در قرارگاه «فورت مایر» در آرلینگتون ویرجینیا در سخنانی اعلام کرد که نظامیان آمریکا در افغانستان می‌مانند و تعداد آن‌ها هم بسته به نیاز و شرایط افزایش می‌یابد.

گروه طالبان در واکنش به سخنان رئیس جمهور آمریکا از «جنگ مقدس تا آخرین نفس» سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.