ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه توکلی به روحانی: فهرست اموال و دارایی‌های خود و خانواده‌ خود را منتشر کنید

احمد توکلی نامه‌ای به حسن روحانی نوشته و در آن از او خواسته تا فهرست دقیق اموال و دارایی‌های خود، همسر و فرزندان خود را در اطلاع مردم قرار دهد.

احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس و رئیس کنونی هیات مدیره گروه دیده‌بان شفافیت و عدالت نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نوشته و در آن از او خواسته است تا فهرست دقیق اموال و دارایی‌های خود، همسر و فرزندان خود را در اطلاع مردم قرار دهد.

احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی

توکلی در این نامه که چهارشنبه یکم شهریور منتشر شده، احمد توکلی گفته که روحانی این فهرست را به‌سورت متناوب به‌روز کند و به مردم نیز ضمانت دهد که اگر کسی چیزی بیش از آن‌چه در مجموعه دارایی‌های اعلام‌شده او شناسایی کرد، اولاً اموال شناسایی شده را بدون کم‌وکاست به همان فرد می‌بخشد و ثانیاً «از سمت خود استعفا داده و هرگز به ساحت مسئولیت‌های دولتی و عمومی باز نخواهد گشت».

او به رئیس جمهوری ایران پیشنهاد داده که «از همین امروز تمام مناصب و منافع خود در بخش خصوصی» را واگذار کند و ضمانت بدهد که دست‌کم تا دو سال پس از وزارت، به فعالیت‌های رده‌ بالا (عضو هیأت مدیره یا مدیرعامل) در بخش خصوصی مشغول نخواهد شد.

توکلی همچنین گفته است که تا هنگام تصویب قوانین مورد نیاز برای مبارزه با فساد، روحانی، «خود و وابستگان خود و تمام اعضای دولت و کلیه مدیران مجموعه وزارتخانه‌ها را از طرف معامله قرار گرفتنِ پروژه‌های دولتی به کلی محروم کند تا نشانه‌ای قابل اعتماد از صداقت مقامات و مدیران بلندپایه دولت دوازدهم باشد.»

این نماینده پیشین مجلس از حسن روحانی خواسته که پیش از هر انتصابی، از همه مدیرانش تعهد مکتوب بگیرد که به راهکارهای فوق عمل می‌کند. همچنین هر دستگاهی که به فسادی متهم شد، روحانی در کنار تقاضا از سازمان بازرسی کل کشور برای رسیدگی، از سازمان‌های مردم‌نهاد نیز دعوت کند برای بازرسی و تهیه گزارش برای او به کمک بیایند.

احمد توکلی در حالی از حسن روحانی خواسته تا در مورد دارایی‌های خود و خانواده‌اش شفاف عمل کند که طرفداران دولت نیز جناح مقابل را به فساد مالی متهم می‌کنند. در مناظرات تلویزیونی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران این اتهام‌های متقابل به شکل گسترده‌ای مطرح شد.

خبر «کشف پوشاک قاچاق» در منزل دختر فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم و «فساد مالی» حسین فریدون، برادر حسن روحانی از جمله مواردی بود که علیه روحانی در مناظرات تلویزیونی مطرح شد.

حسین فریدون علاوه بر ارتباط با برخی از مفسدان مالی و اقتصادی به سوء استفاده از رانت ویژه برای تحصیل در مقطع دکترا نیز متهم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابوالحسن

    سلام و دورود و خسته نباشید اصلهایی از قانون اساسی به فراموشی سپرده شده اند که عدم اجرای ضرر غیر قابل جبرانی را به کشور زده و میزنند و ان اموزش و پرورش رایگلن از ابتدایی تا متوسطه است هیچ یک از نمایندگان محترم مجلس هیچیک از وزیران هیچ گوته توجهی بدان ندارند و اگر سخنی بیان میشود به نظر من برای خود شیرینی است شما جنای اقای توکلی از کسانی بودید که از رانت تحصیلی در خارج کشور استفاده کردید چند دوره هم نماینده بودید در خصوص اجرای قانون اساسی برای تحصیل فرزندان این مرزو بوم چه کردید . یاد گرفتن از کجا اورده ای این برای همه مردم کوچه بازار معلوم است که دوستانی که در این سی و اندی سال بر سر قدرت هستند ثروت خود را از کجا اورده اند و این را هم مردم میدانند این دوستان نه ارزش یرای ملت قایل هستند و نه برای خود که بیایند راست و حسینی ثروت خود وخانواده خود را اعلام کنند و اعلام دارایی وکلا و وزرا به ملت که مربوط نیست اگر بود در این سی و اندی سال بدان توج میشد مردم بیچاره مردم از نداری ترک تحصیل میکنند و خیلیها شیها گرسنه میخوابند اگاهی از دارایی عزیزان دولتی زخمی است بر دل مردم لطفا بگزارید خاموش باشد به اجرا اصولی باندیشید که دردی از مردم دوا کند خیر بیش

  • روزبه

    لازم است ولی کافی نیست . همه مسئولین ریز و درشت از جمله رهبر قلابی انقلاب و امامها جمعه و بقیع ملاهای کله گنده هم اینکا رو بکنند.