ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جزایری: ایران و ترکیه امنیت مرزهایشان را افزایش می‌دهند

همکاری‌های امنیتی مشترکی بین ایران و ترکیه آغاز شده است. هدف از این همکاری‌ها مبارزه با حزب کارگران کردستان و پژاک در پوشش ارتقای امنیت مرزهاست.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرده که مهم‌ترین هدف از همکاری‌های امنیتی مشترک بین ترکیه و ایران افزایش امنیت مرزهاست.

مسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی

مسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به خبرگزاری تسنیم گفته است:

«به ‌طور کلی بین ما و ترکیه و برخی دیگر از کشورهای منطقه مسائل و موضوعات مرزی وجود دارد و تلاش می‌شود امنیت مرزها افزایش و ارتقا پیدا کند. متأسفانه ترددهای تروریست‌ها از مناطق مرزی صورت می‌گیرد که باید تلاش کرد تا با همکاری کشورها این رفت و آمدهای تروریست‌ها کاهش یابد و جلوی آن گرفته شود.»

محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همراه با یک هیأت بلندپایه نظامی ۳۰ مرداد به ترکیه سفر کرد. در دیدار و گفت‌وگو با نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ملی ترکیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور قرار بر این شد که ایران و ترکیه عملیات نظامی مشترکی را علیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و پژاک، شاخه ایرانی آن انجام دهند. رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند که ایران و ترکیه در نظر دارند عملیات مشترکی در سنجار، در شمال غربی عراق انجام دهند.

به گفته باقری، به زودی رئیس ستاد ارتش ترکیه برای تکمیل مذاکرات درباره نحوه عملیات مشترک ایران و ترکیه علیه کردهای سنجار به تهران سفر می‌کند.  بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران هم همزمان با سخنرانی رجب طیب اردوغان درباره توافق یادشده، سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ترکیه را «بی‌نظیر» و «موفقیت‌آمیز» خوانده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.