ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلعفر در محاصره کامل

نخست‌وزیر عراق پیش‌بینی کرده که به زودی این شهر مهم از داعش پاکسازی شود. حدوداً ۱۰ هزار نفر از ساکنان سنی مذهب تلعفر همچنان در این شهر به سر می‌برند.

مقامات ارتش عراق و ائتلاف آمریکا اعلام کرده‌اند که گروه دولت اسلامی (داعش) در تلعفر «کاملاً و از هر نظر» محاصره شده است.

تلعفر در محاصره کامل (عکس: آرشیو)

ریان دیلون، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی و یحیی رسول، سخنگوی ارتش عراق در یک نشست خبری مشترک اعلام کرده‌اند که «دشمن کاملاً در محاصره است.»

ارتش عراق با برخورداری از پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف موفق شده از یکشنبه گذشته تاکنون که عملیات تلعفر آغاز شد، این شهر را کاملاً محاصره کند.

به گفته سخنگوی ارتش عراق، ۲ هزار نفر از شبه نظامیان داعش در شهر تلعفر حضور دارند. تاکنون ۳۰۰ نفر از آن‌ها کشته شده‌اند.

حیدر عبادی سه‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که محاصره تلعفر به خوبی پیش می‌رود. نخست‌وزیر عراق گفته بود که نشانه‌هایی از سقوط قریب‌الوقوع شهر و شکست داعش مشاهده می‌شود.

تلعفر و حومه‌اش از آخرین شهرهایی‌اند در عراق که همچنان در کنترل گروه دولت اسلامی (داعش) قرار دارند.

تلعفر در ۷۰ کیلومتری غرب موصل و در ۱۵۰ کیلومتری مرز سوریه قرار دارد. با تصرف این شهر ارتباط داعش با سوریه کاملاً قطع می‌شود و ارتش عراق مجدداً بر مرز عراق با سوریه تسلط پیدا می‌کند.

گفته شده بود پیشمرگه‌های کرد و حشد شعبی، - بسیجیان عراقی طرفدار ایران - در عملیات تلعفر شرکت نمی‌کنند. مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفته بود اگر نیروهای حشد شعبی در بازپس‌گیری تلعفر از داعش مشارکت کنند، نگرانی‌هایی نسبت به انتقام‌گیری از افراد بی‌گناه در این منطقه وجود دارد.

احمد اسدی، سخنگوی تشکیلات بسیج حشد شعبی، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی در کنار دیگر نیروهای مسلح عراق در عملیات آزادسازی شهر تلعفر حضور فعال دارند.

اسدی گفته بود نیروهای حشد شعبی در حال حاضر در اطراف شهر تلعفر قرار دارند.

به‌گفته او «تصمیم مشارکت نیروهای حشد شعبی در عملیات تلعفر، یک تصمیم کاملاً عراقی است» و حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق به‌عنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق بر مشارکت این گروه در عملیات آزادسازی تلعفر اصرار داشته است.

اکثر ساکنان تلعفر از سنی‌های عراق‌اند. عده‌ای ترکمان‌ها هم در این شهر زندگی می‌کنند. علاوه بر اقلیم کردستان، ترکیه هم از انتقام‌جویی و قتل غیر نظامیان تلعفر اظهار نگرانی کرده است.

دوشنبه گذشته سازمان ملل اعلام کرد که دست‌کم ۳۰ هزار نفر از ساکنان تلعفر آواره شده‌اند. آن‌ها برای مدتی به آب و غذا دسترسی نداشتند.

ارتش عراق تخمین زده که حدوداً ۱۰ هزار نفر از ساکنان تلعفر همچنان در این شهر به سر می‌برند.

ارتش عراق وعده داده که برای خروج غیر نظامیان از این شهر مسیرهای امن ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.