ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش منفی وزیر خارجه بحرین به از سرگیری روابط دیپلماتیک قطر با ایران

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در ارتباط با بازگشتن سفیر قطر به ایران گفته است، قطر سفیرش را به کشوری بازگردانده که «به دروغ خواهان پیروزی اسلام و مسلمین است.»

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در ارتباط با بازگشتن سفیر قطر به ایران گفته است،  قطر سفیرش را به کشوری بازگردانده که «به دروغ خواهان پیروزی اسلام و مسلمین است.»

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه در صفحه توئیتر خود نوشت: «تاریخ این را بنویسد، در روزی که قطری اجازه نداد شهروندانش به خانه خدا بروند، سفیرش را به کشوری بازگرداند که به دروغ خواهان پیروزی اسلام و مسلمین است.»

قطر می‌گوید در پی اعمال برخی محدودیت‌ها از سوی عربستان سعودی برای حجاج قطری، برخی از زائران خانه خدا از سفر حج امسال انصراف دادند.

سعود القحطانی، مشاور دیوان پادشاهی عربستان، دولت قطر را مسئول عدم حضور شهروندان این کشور در مراسم حج دانست و اعلام کرد که دولت قطر مسئول غیبت مردم این کشور در حج است و با دروغ و ترساندن آن‌ها مانع زائران این کشور برای حضور در مناسک حج شده است.

شهروندان قطری پیش از این می‌توانستند بدون روادید به عربستان سعودی سفر کنند، اما بعد از به وجود آمدن بحران در روابط میان عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین با قطر، ریاض تمام خطوط هوایی میان عربستان و قطر را بست.

با این حال به‌تازگی سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی، دستور داده بود که زائران قطری می‌توانند از گذرگاه مرزی «سلوی» حتی بدون ویزای معمول الکترونیکی وارد عربستان شوند.

واکنش وزیر خارجه بحرین به از سرگیری روابط دیپلماتیک قطر با ایران پس از آن صورت می‌گیرد که دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر روز پنجشنبه ۲ شهریور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر این کشور برای انجام وظایفش به تهران بازمی‌گردد. در این بیانیه گفته شده بود که قطر در پی تحکیم روابط خود در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

ایران از اقدام دولت قطر استقبال کرد.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر ۵ ژوئن / ۱۵ خرداد اعلام کردند که برای حفظ منافع ملی خود، مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم، و به دلیل دخالت قطر در مسائل داخلی کشورشان رابطه سیاسی خود با این کشور ‌را قطع می‌کنند. آن‌ها راه‌های زمینی و حریم هوایی خود را بر روی قطر مسدود کرده و سپس فهرستی از ۱۳ درخواست از این کشور را ارائه دادند؛ از جمله کاهش روابط قطر با ایران، انحلال پایگاه نظامی ترکیه در قطر و تعطیلی شبکه الجزیره. این درخواست‌ها بعد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.