ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیراندازی، انفجار و گروگان‌گیری در مسجد شیعیان کابل

مهاجمان دو نفر بودند و دست‌کم ۱۳ نفر را کشتند. دو انفجار شنیده شده و سپس تیراندازی رخ داده است. داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت.

مسجد امام زمان در شهر کابل هنگام برگزاری نماز جمعه هدف دو عملیات انتحاری قرار گرفت. مهاجمان شروع به تیراندازی کردند، چند نفر را کشتند و عده زیادی از نمازگزاران را گروگان گرفتند.

مسجد امام زمان کابل در محاصره نیروهای ویژه افغان

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات دولتی افغانستان اعلام کردند که دو مرد مسلح روز جمعه ۳ شهریور در ‌هنگام برگزاری نماز جمعه به مسجد امام زمان شیعیان حمله و دست‌کم ۱۳ نفر را کشته و چندین نفر را زخمی کردند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) در وب‌سایت اینترنتی خود «اعماق» مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

در اطلاعیه داعش آمده است: «دو "انغماسی" دولت اسلامی به یک حسینیه در منطقه خیرخانا در کابل حمله کردند.» وب‌سایت اعماق معمولاً اصطلاح «انغماسی» را در مورد افراد انتحاری به‌کار می‌برد که هم سلاحی در دست دارند و هم کمربند انفجاری به دور بدن خود بسته‌اند و آماه انتحار هستند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان به خبرگزاری الجزیره گفته است که بعد از انفجار، صدای تیراندازی نیز شنیده شده است.

برخی منابع خبری اعلام کردند که صدای انفجار دومی نیز شنیده شده.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای ویژه افغان مسجد امام زمان را محاصره کردند و با مهاجمان درگیر شدند.

مهاجمان بیش از صد نفر از نمازگزاران را به گروگان گرفتند.

آمبولانس‌هایی به محل اعزام شدند و تعدادی از کشته‌شدگان و زخمیان را به بیمارستان مرکزی کابل منتقل کردند.

عده‌ای از مردم به تلویزیون «طلوع‌نیوز» گفته‌اند که نیروهای ویژه افغان با تأخیر وارد عمل شده‌اند. سخنگوی وزارت کشور افغانستان اما اعلام کرد که نیروهای امنیتی به صحن مسجد وارد شدند ولی به دلیل گروگان‌گیری با احتیاط عمل کردند.

مهاجمان انتحاری ظاهراً از لباس نظامی استفاده کرده‌اند و گفته می‌شود که یک سرباز پلیس را هم کشته‌اند.

در خردادماه سال جاری در همین منطقه خیرخانای کابل بر اثر سه انفجار در مراسم تشییع جنازه‌ای در یک قبرستان ۱۸ نفر کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند. طالبان در آن تاریخ اعلام کرد که در این حمله دست نداشته است.

در سال جاری این دومین بار است که مساجد شیعیان در افغانستان هدف حملات انتحاری قرار می گیرد. قبل از این، در روز  ۱۰ مرداد، بعد از اذان مغرب، هنگامی که  حدود ۳۰۰ نفر از نمازگزاران به مسجد جوادیه در شهر هرات رفته بودند، یک مهاجم مسلح وارد مسجد شد. ابتدا نمازگزاران را به گلوله بست و وقتی که سلاح او عمل نکرد، در یک عملیات انتحاری، خود را منفجر کرد. در این حمله ۲۹ نفر کشته و ۶۰ نفر هم مجروح شدند.

بیشتر بخوانید:

مجموعه ویژه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.