ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شبه‌نظامیان شیعه حشد شعبی در نبرد تلعفر

خبرگزاری ایرنا تصاویر شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در تلعفر را منتشر کرد. قبلاً گفته شده بود حضور آنها در نبرد بر سر این شهر سنی‌نشین می‌تواند به انتقام‌گیری ختم شود.

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) تصاویری را از حضور حشد شعبی، شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت تهران در عملیات بازپس‌گیری شهر تلعفر از گروه «دولت اسلامی» (داعش) منتشر کرده است.

هادی العامری، از فرماندهان حشدالشعبی و فرمانده سپاه بدر

نبرد تلعفر رسماً یک هفته پیش آغاز شد.

گفته شده بود پیشمرگه‌های کرد و حشد شعبی در عملیات تلعفر شرکت نمی‌کنند. مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفته بود چنان‌چه شبه‌نطامیان حشد شعبی در عملیات تلعفر شرکت کنند، کردهای عراق به آن‌ها اجازه نمی‌دهند وارد اراضی کردستان شوند.

    بارزانی گفته بود: «آزادسازی تلعفر به عهده ارتش عراق است. ما مشکلی با حشد شعبی نداریم اما قطعاً اجازه نمی‌دهیم این نیروها وارد اراضی کردستان شوند، ما به دنبال جنگ نیستیم و هرگز اقدام به جنگ نمی‌کنیم اما اگر جنگی به ما تحمیل شود، حق دفاع از خود را داریم.»

    به گزارش رویترز اما تلعفر از همان آغاز نبرد از دو سو در محاصره بود: نیروهای ارتش عراق و حشد الشعبی، شبه‌نظامیان شیعه از جنوب وارد شهر شدند و نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق نیز در شمال آن موضع گرفتند.

    بیشتر ببینید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.