ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحریم‌های آمریکا علیه بازوی اقتصادی دولت مادورو

مادورو گفت که هدف واشنگتن به تأخیرافتادن بازپرداخت بدهی‌های ونزوئلا است اما در این کار شکست خواهد خورد. یک شرکت نفتی وابسته در آمریکا بر اثر تحریم‌ها بسته می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا طی دستوری اجرایی تحریم‌های مالی جدیدی علیه ونزوئلا مقرر کرد.

مادورو دولت ترامپ را به «تهاجم» علیه ونزوئلا محکوم کرد

بر اساس این دستور اجرایی که جمعه، ۲۵ اوت به امضای ترامپ رسید، دولت ونزوئلا و شرکت ملی نفت این کشور دیگر قادر نخواهند بود تا سهام شرکت‌های نفتی را در ازای بدهی‌ها به فروش برسانند.

این تحریم‌ها شدیدترین تحریم‌هایی است که واشنگتن تا کنون علیه دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا مقرر کرده است. کاخ سفید گفته هدف از این تحریم‌ها جلوگیری از تأمین مالی به گفته آنها «دیکتاتوری» مادورو است.

    ونزوئلا در ماه‌های اخیر دستخوش شدیدترین بحران سیاسی پس از قدرت‌گرفتن هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری پیشین و سوسیالیست این کشور است. پارلمان این کشور منحل شده و شورای جدیدی به نام مجلس موسسان اختیارات قانونگذاری را در اختیار گرفته‌است. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال تثبیت هرچه بیشتر قدرت خود است و مخالفان او را به دیکتاتوری و سرکوب متهم می‌کنند.

    تلاش آمریکا برای بدهکارکردن ونزوئلا

    به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکلاس مادورو در واکنش به این تحریم‌ها گفته که واشنگتن به دنبال وادارکردن ونزوئلا به نکول، یعنی تأخیر در پرداخت بدهی‌ها است، اما موفق به این کار نخواهد شد. او تأکید کرد که کاراکاس به پرداخت بدهی‌هایش ادامه می‌دهد.

    این تحریم‌ها هرگونه معامله‌ای و فروش هرگونه سهامی از سوی دولت ونزوئلا را که با دلار و از طریق نظام مالی آمریکا انجام شود، منع می‌کند. به همین خاطر شرکت ملی نفت ونزوئلا برای مدیریت بدهی‌های سنگین خود با مشکل مواجه خواهد شد.

    مادورو در ادامه گفت: «تلاش آنها برای تهاجم به ونزوئلا دیوانه‌وار است. اما با تلاش مردمان این هجوم شکست خواهد خورد.» مادورو بارها ایالات متحده را به راه‌انداختن جنگ اقتصادی علیه کشورش متهم کرده است.

    به گفته مادورو، تحریم‌های جدید عملاً باعث خواهد شد تا شرکت نفت سیتگو، یک شرکت پالایش نفتی مستقر در ایالات متحده که مالکیت آن با شرکت ملی نفت ونزوئلا است، بسته شود.

    ۹۵ درصد درآمدهای صادراتی ونزوئلا از محل صادرات نفت تأمین می‌شود. شرکت ملی نفت ونزوئلا در اصل بازوی اقتصادی دولت مادورو است.

    مادورو اما می‌گوید که این تحریم‌ها و بسته‌شدن شرکت سیتگو به بیکاری کارگران آمریکایی خواهد انجامید. او گفته صدور نفت به ایالات متحده نیز احتمالاً متوقف می‌شود، اما کاراکاس در بازارهای دیگر به مشکلی برنخواهد خورد.

    تحریم‌های آمریکا ممنوعیت عمده‌ای بر فروش نفت خام ونزوئلا اعمال نمی‌کند. این تحریم‌ها همچنین علیه سهام‌داران پیشین و صاحبان اوراق قرضه‌ای که قبلاً صادر شده بود، محدودیتی اعمال نمی‌کند.

    روابط آمریکا و ونزوئلا در ماه‌های اخیر بسیار تنش‌آلود شده است. ترامپ جمعه، ۱۱ اوت در نیوجرسی در جمع خبرنگاران درباره بحران سیاسی ونزوئلا گفت که «مردم دارند رنج می‌کشند، می‌میرند. ما گزینه‌های زیادی برای [واکنش به] ونزوئلا داریم؛ حتی اگر لازم باشد یک گزینه نظامی احتمالی.» او پس از دیدار با رکس تیلرسون، وزیر خارجه و نیکی هالی، فرستاده آمریکا به سازمان ملل در جمع خبرنگاران حاضر شده بود.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.