ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فستیوال حمایت از همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در کلن برگزار شد

پیام بارزانی برای ۱۵ هزار شرکت‌کننده در فستیوال استقلال کردستان این بود: «با تمام قوا از استقلال حمایت کنید. این استقلال برای تمام ملت‌ها و دین‌های کردستان است.»

حامیان استقلال اقلیم کردستان عراق شنبه، ۲۶ اوت در شهر کلن آلمان فستیوال برپا کردند. تا تاریخ تعیین‌شده برای برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق کمتر از یک ماه باقی مانده است.

فستیوال حمایت از استقلال کردستان عراق در کلن - منبع: توئیتر

به گفته سازمان‌دهندگان، این راهپیمایی با حضور مهاجران کرد از سرتاسر اروپا برگزار شد؛ کسانی که از رأی آری به استقلال کردستان عراق حمایت می‌کنند و عمدتاً از حامیان حزب دموکرات در آنجا هستند.

همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق قرار است ۲۵ سپتامبر برگزار شود. ایران و ترکیه در کنار دولت مرکزی در بغداد مخالف این همه‌پرسی هستند. ایالات متحده نیز خواستار تعویق آن شده است. حکومت اقلیم کردستان عراق اما تغییری در تصمیم خود نداده‌است.

بیشتر بخوانید:

    برخی دیگر از گروه‌ها و احزاب کرد نیز با برگزاری همه‌پرسی استقلال در شرایط کنونی موافق نیستند.

    در این میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از استقلال کردستان عراق حمایت کرده‌است.

    در فستیوال نیز یکی دو پرچم اسرائیل با پیام‌نوشته «متشکریم» برافراشته شده بود.

    بیشتر بخوانید:

    حزب گوران خواهان تعلیق همه‌پرسی استقلال کردستان شد

    حمایت نتانیاهو از استقلال کردستان عراق

    به گزارش شبکه خبری «روداو»، در فستیوال کلن پیامی از مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم کردستان عراق خوانده شد. او در این پیام اعلام کرد که «تصمیم‌گیران این همه‌پرسی ملت کردستان هستند، تمام بخش‌های دینی و قومی آن. این موفقیت بزرگ دیگری در تاریخ صلح‌آمیز مبارزه در کردستان است. همه‌پرسی هدف نیست، بلکه وسیله‌ای است برای رسیدن به هدف بزرگتر: استقلال. این استقلال فقط برای مردم کرد نیست، بلکه برای تمام ملت‌ها و دین‌های حاضر در کردستان است.»

    بارزانی در این پیام تأکید کرد که خواست همه‌پرسی یک «امر قانونی و عادی» است و از «ملت کردستان» خواست تا «با تمام قوا» از استقلال حمایت کنند.

    به گفته سازمان‌دهندگان، ۱۵ هزار تن در این راهپیمایی حضور داشتند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • فریدون بابائی خامنه

      بنظر من هم همه پرسی در باره سرنوشت حق هر ملت و ملیتی است.اما در شرایط زمانی مناسب و با در نظر گرفتن نتایج مثبت و منفی در ان زمان و شرایط بین المللی و پرسش دموکراتیک مناسب.اقلیم کردستان عراق شانس تجربه نظام فدرال را بطور قانونی و پشتیبانی نیروهای داخلی و خارجی دموکراتیک را دارند. قبل از استقلال ضروری، مفید و واقع بینانه است که پس از خاتمه جنگ داخلی این تجربه را انجام دهند و بعد در باره استقلال همه پرسی کنند.حد اقل اگر امسال این همه پرسی را خواستند، قبل از استقرار صلح ، انجام دهند دو سوال در رفراندم مطرح نمایند:نظام فدرال یا استقلال؟باید در نظر گرفت که تجربه اقلیم کردستان تأثیر در اینده کردستانهای ترکیه، ایران و عراق دارد و نمونه مثبت یا منفی برای ملیتهای تحت تسلط دیگر منطقه مانند آذریها میگردد. بنظر من راه حل واقع بینانه و عادلانه در شرایط کنونی برای حل مسائل ملی منطقه استقرار نظام فدرال در عراق، ایران، ترکیه، سوریه، افغانستان وایجاد کنفدراسیون بین این کشورها یا اتحادیه آسیای غربی میباشد.بمانند اتحادیه اروپا.

    • Zamwa

      حق تعیین سرنوشت بهترین راه حل برای گذار از دیکتاتوری و برقراری دموکراسی در خاورمیانه می باشد.

    • Zamwa

      خاورمیانه محکوم به دموکراسی است که با همکاری تمام ملتهای این منطقه امکانپذیر است.

    • Zamwa

      امیدوارم تشکیل دولت کردستان الگوی مناسبی برای ایران، ترکیه و سوریه باشد.

    • علی

      سرزمین عراق از آن همه مردم عراق است. همه پرسی اجازه استقلال کردستان و جداکردن بخشی از عراق باید در همه عراق و با حضور همه مردم عرب و کرد و ترکمن آن انجام شود.