ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخبار ضدونقیض از تأیید حکم شهردار منتخب تهران

رسانه‌های ایران گزارش کرده‌اند که حکم محمد علی نجفی، شهردار منتخب تهران بالاخره تأییدیه امنیتی گرفته. اما سخنگوی شورای شهر این مسئله را تکذیب می‌کند.

برخی رسانه‌ها نوشته اند که حکم شهردار منتخب شورای شهر تهران بالاخره تأییدیه امنیتی گرفت. در حالی که نمایندگان شورا ساعتی پیش از آن رو موقتاً برای شهرداری سرپرست برگزیده بودند و سخنگوی شورای شهر این خبر را تکذیب می‌کند.

سلیمی پیشتر به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شده بود

خبرگزاری «مهر» گزارش داده است که حکم شهرداری محمدعلی نجفی یکشنبه، پنجم شهریور از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی امضا شد.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر اما این خبر را تکذیب کرده است.

به گزارش رسانه‌های ایران، نمایندگان شورای شهر تهران یکشنبه پس از تأخیر در تأیید نجفی به عنوان شهردار با ۲۰ رأی مصطفی سلیمی را به عنوان سرپرست شهرداری پایتخت برگزیده بودند. او تنها نامزد معرفی‌شده برای سرپرستی بود.

نمایندگان شورای شهر تهران چهارشنبه با ۲۱ رأی موافق محمدعلی نجفی، از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی را به عنوان شهردار پایتخت ایران انتخاب کردند. اما حکم شهرداری او هنوز از سوی مراجع امنیتی تأیید نشده بود.

حکم شهرداران شهرهایی با بیش از ۵۰۰ هزار تن جمعیت بنا به قانون باید به تأیید شخص وزیر کشور برسد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در این باره یکشنبه گفته بود که «برای صدور حکم شهردار تهران منتظر استعلامات هستیم.» خبرگزاری برنا، وابسته به وزارت ورزش و جوانان نیز گزارش کرده بود که «تأیید حکم نجفی از سوی وزارت اطلاعات مشخص نشده است.»

محمد علی نجفی، گزینه نهایی شهرداری تهران پیش از این در وزارتخانه‌های فرهنگ و آموزش عالی، آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مقام وزارت یا سرپرستی را بر عهده داشته و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی است.

تأیید و عدم تأیید حکم شهرداری نجفی مشخص نیست

روحانی در نخستین دوره او را برای وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد، اما نمایندگان منتقد دولت او را از «حامیان فتنه» خواندند و به او رأی اعتماد ندادند. مقام‌های حکومتی ایران از اعتراض‌های مردمی پس از انتخابات ۱۳۸۸ با عنوان «فتنه» نام می‌برند.

    درخواست مداخله روحانی و جهانگیری

    در جلسه روز یکشنبه حسن رسولی، یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب شورای شهر تهران از محسن هاشمی، ریاست شورای شهر خواست تا برای گرفتن تأیید حکم نجفی تلاش کند: «از آقای هاشمی انتظار داریم همانطور که آقای چمران برای انتصاب احمدی نژاد به عنوان شهردار تلاش کرد همین تلاش را برای صدور حکم آقای نجفی که فردی پاکدست است، انجام دهد.»

    او همچنین از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و اسحاق جهانگیری، معاون اول او خواست تا در صورت تأخیر بیشتر تأیید حکم شهردار منتخب تهران به این مسئله ورود کنند.

    رسولی که عضو هیئت مدیره بنیاد باران است، در ادامه جلسه پیشنهاد سرپرستی مصطفی سلیمی را ارائه کرد. پیشنهاد او با ۱۷ رأی موافق تصویب شد و سپس ۲۰ نماینده به سرپرستی سلیمی آری گفتند.

    سلیمی در این جلسه حضور نداشت. با او به صورت تلفنی ارتباط برقرار کردند و او موافقت خود را اعلام کرد.

      مصطفی سلیمی پیش از این سابقه شهرداری چند منطقه تهران را برعهده داشته و از اعضای هیئت مدیره باشگاه ورزشی پرسپولیس تهران بوده.

      او ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۳، زمانی که شهردار منطقه ۲۱ تهران بود، پس از حضور در شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل بازداشت شد. گفته شد که بازداشت او در ارتباط با پرونده تخلفات حمیدرضا سیاسی، مدیرعامل سابق پرسپولیس بوده. سیاسی آذرماه ۱۳۹۳ دستگیر شد.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.