ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس داعش با ارتش‌های سوریه و لبنان در منطقه مرزی دو کشور

ارتش لبنان برای مذاکره درباره سرنوشت ۹ سرباز اسیر در دست داعش، جنگ با این گروه در مرز با سوریه را متوقف کرد. حزب‌الله و ارتش سوریه نیز در سوی دیگر مرز آتش‌بس اعلام کردند.

جنگ با گروه «دولت اسلامی» (داعش) در منطقه مرزی سوریه و لبنان متوقف شده است. ارتش لبنان از درون این کشور و ارتش سوریه همراه با حزب‌الله لبنان از سوی دیگر مرز در حال نبرد با داعش بودند.

نصرالله پیش از این احتمال مذاکره با داعش را مطرح کرده بود

ارتش لبنان یکشنبه، ۲۷ اوت آتش‌بس با داعش را از ساعت هفت صبح به وقت محلی به اجرا گذاشت اما در بیانیه خود به آتش‌بس بین داعش با ارتش سوریه اشاره‌ای نکرد.

شبکه تلویزیونی المنار، وابسته به حزب‌الله لبنان نیز یکشنبه از برقراری آتش‌بس بین این گروه و ارتش سوریه با داعش خبر داد.

نبرد با داعش از دو سو در منطقه مرزی لبنان و سوریه هفته گذشته آغاز شد.

ارتش لبنان به نیروهای داعش در حوالی شهر رأس بعلبک در نزدیکی مرز سوریه هجوم برد.

رأی بعلبک شهری ۱۵ هزار نفره با جمعیتی کاتولیک است. ساکنان این شهر پس از آغاز قدرت‌گرفتن داعش در ۲۰۱۴ یک گروه شبه‌نظامی برای دفاع از آن ساختند. حزب‌الله لبنان نیز به کمک آنها شتافت.

ارتش لبنان سال گذشته نیز به مناطقی در نزدیکی این شهر که تحت کنترل داعش بود، حمله برد.

حزب‌الله و ارتش سوریه نیز همزمان به غرب منطقه القلمون، منطقه مرزی مجاور با رأس بعلبک حمله کردند تا داعش را از آنجا بیرون برانند.

نیروهای هر دو جبهه علیه داعش هفته گذشته از پیشروی در جنگ خبر دادند و گفتند که نیروهای داعش را به قلمروی کوچکی از تپه‌های خشک مرز سوریه و لبنان عقب رانده‌اند.

سرنوشت مبهم سربازان مفقود لبنانی

داعش برای مدت کوتاهی در ۲۰۱۴ شهر عرسال لبنان در مرز با سوریه را تحت کنترل درآورد. این گروه آن زمان ۹ سرباز لبنانی را به اسارت گرفت.

ارتش لبنان یکشنبه گفت که دلیل آتش‌بس مذاکره درباره سرنوشت سربازان لبنانی به‌اسارت‌گرفته‌شده از سوی داعش است. یک منبع امنیتی لبنان به رویترز گفته است که مذاکرات بین دو طرف در این‌باره ادامه دارد.

به گفته این منبع امنیتی، اعضای حزب‌الله به منطقه‌ای در القلمون غربی وارد شده‌اند تا تأیید کنند که سربازان گم‌شده لبنانی آنجا به خاک سپرده شده‌اند.

از نتیجه این بازرسی خبری منتشر نشده‌است.

ارتش لبنان گفته که برای آتش‌بس با حزب‌الله و ارتش سوریه هماهنگی‌ای انجام نشده است.

با این حال حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله هفته پیش گفته بود که اگر دولت لبنان بخواهد با داعش برای ترک قلمروهای متعلق به این کشور مذاکره کند، دولت سوریه آمادگی پذیرش هرگونه درخواست رسمی را خواهد داشت.

ایالات متحده آمریکا گروه حزب‌الله لبنان را گروهی «تروریستی» به شمار می‌آورد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیراً حزب‌الله را یکی از عوامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه دانسته بود.

به علاوه، هرگونه هماهنگی بین دولت لبنان با دولت سوریه یا حزب‌الله لبنان می‌تواند به تنش در این کشور بینجامد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.