ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرانسه به بازگرداندن ثبات به عراق پس از داعش کمک خواهد کرد

وزرای خارجه و دفاع فرانسه به عراق رفتند تا با مقام‌های دولت مرکزی و حکومت اقلیم کردستان دیدار کنند. لودریان گفت: «در جنگ اینجا حاضر بودیم، در صلح نیز خواهیم بود.»

وزرای امور خارجه و دفاع فرانسه به عراق رفتند و با مقام‌های دولت مرکزی در بغداد و نیز حکومت اقلیم کردستان دیدار کردند. پاریس وعده داده است که به بازگرداندن ثبات به عراق پس از گروه «دولت اسلامی (داعش) کمک کند.

دیدار وزیر خارجه عراق و وزرای خارجه و دفاع فرانسه در بغداد

ژان‌ـ‌ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه شنبه، ۲۶ اوت پس از مذاکره با مقام‌های عراقی در بغداد گفت که «ما اکنون در جنگ حاضریم و در زمان صلح نیز حضور خواهیم داشت. حتی اگر نبرد مشترک ما با داعش تمام نشده باشد، در حال ورود به مرحله برقراری ثبات، آشتی، بازسازی و صلح هستیم.»

لودریان در این کنفرانس خبری همراه با فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه و ابراهیم الجعفری، همتای عراقی‌اش حاضر بود.

الجعفری دیروز در آن کنفرانس خبر داد که بیش از ۷۰ درصد تلعفر از داعش بازپس گرفته شده است.

    فرانسه یکی از شرکای اصلی در ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا است که در نبرد با داعش به دولت بغداد کمک می‌کند. ائتلاف در بازپس‌گیری موصل و اکنون در نبرد تلعفر برای نیروهای عراقی پشتیبانی هوایی و زمینی فراهم می‌کند.

    حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نیز در بیانیه‌ای که دفترش پس از دیدارها منتشر کرد، از فرانسه خواست تا در اقتصاد عراق سرمایه‌گذاری کند.

    یک منبع دیپلماتیک فرانسه به خبرگزاری رویترز گفته است که فرانسه پیش از پایان سال جاری به عراق ۴۳۰ میلیون یورو وام اعطا می‌کند.

    دیدار با بارزانی: همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان

    وزرای امور خارجه و دفاع فرانسه پس از دیدارها در بغداد به اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق رفتند تا با مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم دیدار کنند.

    دفتر بارزانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به گفته لودریان، فرانسه به حمایت خود از نیروهای پیشمرگه ادامه خواهد داد.

    این بیانیه همچنین از مذاکره طرفین بر سر همه‌پرسی استقلال کردستان عراق خبر داد. این همه‌پرسی ۲۵ سپتامبر برگزار می‌شود.

      بیانیه دفتر بارزانی اشاره‌ای به موضع فرانسه در قبال همه‌پرسی نکرده، اما افزوده که پاریس امیدوار است تا اربیل و بغداد برای دستیابی به تفاهم بر سر این موضوع به مذاکره ادامه دهند.

      خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز گزارش داد که بارزانی در دیدار با وزرای فرانسوی از شکست روابط اربیل و بغداد سخن گفته و استقلال را بهترین گزینه برای کردستان عراق دانسته است.

      از سوی دیگر، دفتر حیدرالعبادی ادعا کرده است که هیئت فرانسوی در دیدار خود بر «تعهد به عراق واحد و یکپارچه» تأکید داشتند.

        این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

        آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

        .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

        توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

        نظر بدهید

        در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

        نظرها

        نظری وجود ندارد.