ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلوگیری از سفر نماینده آمریکا به پاکستان

قرار بود آلیس ولز به اسلام‌آباد سفر کند اما وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده به دلیل تظاهرات دانشجویان در اعتراض به سیاست‌های تازه ترامپ سفر نماینده آمریکا به وقت دیگری موکول شد.

قرار بود نماینده آمریکا در امور افغانستان و پاکستان دوشنبه ۲۸ اوت به اسلام‌آباد سفر کند، اما مقامات پاکستان گفته‌اند به دلیل تظاهرات دانشجویان خشمگین مقابل کنسولگری آمریکا در کراچی فعلاً صلاح نیست آلیس ولز به پاکستان سفر کند.

تظاهرات دانشجویان اسلام‌گرای پاکستانی مقابل کنسلوگری آمریکا در کراچی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه ۲۱ اوت /۳۰ مرداد مقابل بیش از دو هزار فرمانده و سرباز ارتش آمریکا در قرارگاه «فورت مایر» در آرلینگتون ویرجینیا در سخنانی از رویکرد پاکستان در مبارزه با تروریسم انتقاد کرد و گفت که این کشور پناهگاه امنی برای«عاملان آشوب، خشونت و ترور» است. بعد از سخنرانی ترامپ، این نخستین بار بود که یک مقام بلندپایه آمریکایی قصد داشت به پاکستان سفر کند.

وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان به زمان بهتری موکول شده است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که روابط آتی آمریکا با پاکستان تابع تغییر رویکرد این کشور در مبارزه با تروریسم است.

وزارت خارجه آمریکا، پاکستان را تهدید کرده که اگر در رابطه‌اش با طالبان تجدید نظر نکند، آمریکا این کشور را به عنوان یک قدرت اتمی به رسمیت نمی‌شناسد. همچنین ممکن است کمک‌های خود به اسلام‌آباد را قطع و یا جایگاه این کشور در جنوب آسیا را به عنوان «یکی از متحدان مهم و بزرگ غیر ناتو» تنزل دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در اعتراض به اظهارات مقامات آمریکایی، گروهی از دانشجویان در کراچی مقابل کنسولگری آمریکا تظاهراتی بر پا کردند. آن‌‌ها پلاکاردهایی با تصاویری از رئیس جمهور آمریکا به دست گرفته بودند و شعارهای ضد آمریکایی سر داده بودند. پلیس اما موفق شد تظاهرکنندگان را از مقابل کنسولگری آمریکا متفرق کند.

انتقاد نخست‌وزیر پاکستان از آمریکا

شاهد خاقان عباسی، نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگویی که بلومبرگ روز گذشته منتشر کرد، اعلام کرده که پاکستان از مبارزه علیه تروریسم استقبال می‌‌کند اما اجازه نمی‌دهد که جنگ از خاک افغانستان به درون مرزهای پاکستان سرایت کند.

نخست‌وزیر پاکستان از دولت آمریکا خواسته است که برای مبارزه با تروریسم به یک راهکار سیاسی دست یابد:

«از روز اول به روشنی توضیح داده بودیم که راهبرد نظامی در افغانستان نتیجه‌ای نداده و نتیجه‌ای نخواهد داد.»

خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پاکستان هم ایالات متحده آمریکا را متهم کرده که سهم این کشور در مبارزه با تروریسم را ندیده گرفته است.

وزیر خارجه پاکستان گفته در نظر دولت این کشور مبارزه با تروریسم یک امر بدیهی‌ست اما بدان معنی نیست که ایالات متحده آمریکا بتواند با تحت فشار قرار دادن پاکستان یا تهدید این کشور در جنگ با تروریسم پیروز شود:

«سهم ما و قربانیان ما در این مبارزه و نقش ما به عنوان شریک آمریکا نادیده گرفته شد و به ما بی‌احترامی شده.»

بر اساس استراتژی دولت ترامپ، هند می‌بایست با آمریکا در برقراری امنیت در افغانستان و رونق بخشیدن به اقتصاد این کشور همکاری بیشتری بکند. هدف مشترک آمریکا و هند، تأمین صلح و امنیت در جنوب آسیا و اقیانوس آرام است. پاکستان از این واهمه دارد که با ورود هند به جنگ افغانستان، منزوی شود. این موضوع هم به نارضایتی پاکستان از استراتژی تازه آمریکا در افغانستان دامن زده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.