ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع: حقوق نیروهای مسلح حتماً پرداخت می‌شود

حقوق نیروهای ارتش و سپاه پاسداران ۲۳ روز است که پرداخت نشده. مجلس از دولت خواسته در این زمینه تعلل نکند. وزیر دفاع اطمینان داده که جای نگرانی نیست.

حقوق نیروهای ارتش و سپاه پاسداران ۲۳ روز است که پرداخت نشده. امیر حاتمی، وزیر دفاع گفته است جای نگرانی وجود ندارد. یکی از نمایندگان مجلس به دولت اخطار داد و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم از دولت روحانی خواهان پیگیری حقوق معوقه نیروهای ارتش و ساه پاسداران شد.

نیروهای مسلح ایران: حدود ۳۰۰ هزار نفر نیروی رسمی و ۲۲۰ هزار نفر نیروی وظیفه

امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت اطمینان داده که به زودی حقوق نیروهای ارتش و سپاه رداخت می‌شود:

«این موضوع در حال پیگیری و رسیدگی است. اختلاف محاسبه‌ای در بودجه وجود دارد که حتماً به نتیجه می‌رسد و جای دغدغه‌ای برای کارکنان نیروهای مسلح نیست.»

وزیر دفاع در توضیح کیفیت اختلاف محاسبه‌ای که حrوق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به تعویق انداخته به خبرگزاری خانه ملت گفته است:

«آن چیزی که نیروهای مسلح برداشت‌شان بود که مربوط به بخش حقوق است، پرداخت شده و استنباط سازمان برنامه این است که مابقی در همین پولی که این ماه تخصیص پیدا کرده وجود دارد، ولی نیروهای مسلح معتقدند که این وجود ندارد، این موضوع یک اختلاف محاسبه است که رسیدگی می‌شود.»

پیش از این احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که به دلیل اختلاف بین ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه پرداخت حقوق نیروهای مسلح به تعویق افتاده است. سازمان برنامه و بودجه از ستاد کل نیروهای مسلح خواسته که حقوق نیروهای مسلح را از اعتباری که در ردیف «تقویت بنیه دفاعی» بودجه کشور در نظر گرفته شده تأمین کند. ستاد نیروهای مسلح اما به این درخواست تن نداده است.

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در جلسه دوشنبه ۶ شهریور مجلس شورای اسلامی به دولت روحانی اخطار داد. او گفت:

«امروز حقوق نیروهای مسلح، ارتش و برادران سپاه به صورت کامل پرداخت نشده است. ارتشیان و سپاهیان که وظیفه پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی را دارند مستوجب این نوع برخوردها نیستند. از طرف دیگر حقوق آنها حداقل ۷۰۰ هزار تومان کمتر از حقوق کارمندان است که در این شرایط حقوقشان نه تنها با تأخیر پرداخت می‌شود که حقوق ۲۳ روزه به جای ۳۰ روزه می‌گیرند.»

بر اساس قوانین ایران حقوق نیروهای مسلح ۲۰ درصد بیشتر از حقوق سایر کارمندان دولت است که این مبلغ هم پرداخت نشده. امیر حاتمی، وزیر دفاع به خبرگزاری خانه ملت گفته است که این موضوع را هم با جدیت پیگیری می‌کند.

در سال‌های گذشته برخی نمایندگان مجلس خواهان افزایش حقوق نیروهای ارتش و سپاه پاسداران شده بودند اما توفیقی به دست نیاوردند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه ۶ شهریور از وزیر دفاع خواست که موضوع پرداخت حقوق‌های معوقه نیروهای مسلح را با جدیت پیگیری کند:

«از حضور امیر حاتمی در مجلس تشکر می‌کنیم و از ایشان می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کند تا حقوق این افراد هر چه سریع‌تر پرداخت شود.»

در بودجه سال ۱۳۹۶ سه هزار میلیارد تومان برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده که بیش از ۹۰ درصد آن به  «تقویت بنیه دفاعی – ارتقای آمادگی دفاعی» اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    علیرغم پشتیبانی امپراطوری انگلیس از حکومت اسلامی و پرداخت پول بابت غارت نفت در گذشته ٬ پولها صرف صدور ولایت در افغانستان و عراق و سوریه و اذربایجان و تاجیکستان و...میشود: خبرگزاری رویترز از لندن اعلام کرد؛ شرکت شل، یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون یورو (معادل یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار) به شرکت ملی نفت ایران به منظور تسویه بدهی‌های خود پرداخته است. این بدهی عقب افتاده ناشی از محدودیت‌های شل برای پرداخت پول نفت خریداری شده از ایران به علت تحریم‌ها بود. شل -شرکت انگلیسی!- دانمارکی مذاکرات خود را با تهران در ماه ژانویه پس از رفع تحریم‌ها به منظور پرداخت بدهی‌هایش از سر گرفت و از آنجایی که مبادلات به دلار هنوز تحت تحریم آمریکا قرار دارد، این پرداخت‌ها طی ۳ هفته گذشته به یورو صورت گرفت!. سخنگوی شل در بیانیه‌ای تایید کرد که بدهی معوقه شرکت شل به شرکت ملی نفت ایران اکنون پرداخت شده است. این سخنگو گفت: برای تحقق نقش شرکت شل در توسعه ظرفیت‌های انرژی ایران، همچنان تمایل داریم(غارت نفت ارزان )!!