ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق آلمان و مصر بر سر بحران پناهجویی

بر اساس این توافقنامه، آلمان به‌منظور آن‌که پناهجویان بتوانند در مصر بمانند برخی کمک‌های سیاسی و اقتصادی به این کشور خواهد کرد.

دولت‌های آلمان و مصر برای جلوگیری از جریان مهاجرت از سواحل مصر و مبارزه با شبکه‌های قاچاق انسان به توافق رسیدند.

اشتفن زایبرت، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دوشنبه ۲۸ اوت / ۶ شهریور در این‌باره گفت: «این توافقنامه شامل برخی کمک‌های سیاسی و اقتصادی است تا اطمینان حاصل شود که پناهندگان در مصر شرایط زندگی بهتری خواهند داشت.»

او افزود: «دو کشور با هم مرکزی برای اشتغال، مهاجرت و تطبیق با محیط راه‌اندازی خواهند کرد.»

این مرکز باید در مصر دایر شود. مصر از کشورهای گذرگاه پناهجویانی است که قصد دارند خود را به اروپا برسانند.

آنگلا مرکل روز یکشنبه ۲۷ اوت / ۵ شهریور در گفت‌وگویی با روزنامه «دی ولت» آلمان اعلام کرد که در دو سال اخیر در مورد پذیرش یک میلیون پناهجو در خاک آلمان اشتباه نکرده حتی اگر با چنین سیاستی سبب اختلاف جدی در اردوگاه محافظه‌کاران شده و تا حدودی محبوبیت خود را تخریب کرده است.

همزمان با امضای توافقنامه آلمان و مصر، روز دوشنبه ۲۸ اوت / ۶ شهریور رهبران چهار کشور اروپایی آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا به‌همراه رهبران سه کشور آفریقایی نیجر، چاد و لیبی در پاریس نشست ویژ‌ه‌ای را درباره وضعیت پناهجویی برگزار خواهند کرد. موضوع اصلی این نشست اتخاذ تدابیری به‌منظور کاهش شمار پناهجویانی است که از آفریقا خود را به اروپا می‌رسانند.

وزارت کشور ایتالیا گفته که در ماه ژوئیه و اوت تعداد پناهجویان و مهاجران به‌شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

در مقایسه با سال گذشته در ماه اوت امسال شمار پناهجویانی که خود را به سواحل ایتالیا رسانده‌اند ۹۰ درصد کاهش داشته است. تا روز جمعه ۲۵ اوت / ۳ شهریور جاری، دو هزار و ۹۳۲ پناهجو وارد ایتالیا شده‌اند که این شمار در سال گذشته ۲۱ هزار و ۲۹۴ نفر بود.

فرونتکس، نهادی که کنترل و نظارت بر مرزهای اروپا را بر عهده دارد، دو هفته پیش اعلام کرد که شمار پناهجویانی که از ماه ژوئن تا ژوئیه به اروپا رسیده‌اند ۵۷ درصد کمتر شده است. این تعداد در ماه ژوئیه به‌ پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۱۴ تاکنون رسید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.