ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشاورزان گیلانی مجبور به فروش شالیزارهای خود شده‌اند

به گفته نماینده لنگرود در مجلس، اگر از بخش کشاورزی صیانت نشود، ایران در آینده به کشوری گرسنه تبدیل خواهد شد.

مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس گفت کشاورزان گیلانی برای گذراندن زندگی خود مجبور به فروش شالیزارهاشان شده‌اند.

مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس، روز سه شنبه هفتم شهریور گفت: «در سال‌های اخیر وضعیت بحرانی کشاورزی -که همواره با واردات بی‌رویه محصولات از قبیل چای و برنج تشدید می‌شود- باعث شده کشاورزان گیلانی برای گذران زندگی خود مجبور به فروش شالیزارها (بیجار)هاشان شوند.»

به گفته مهرداد لاهوتی، خریداران زمین‌های کشاورزی که شامل شالیزارها و باغ‌های چای می‌شوند، با تغییر کاربری این زمین‌ها به ویلاسازی پرداخته‌اند: «در این شرایط رفته رفته شاهد از بین رفتن اراضی کشاورزی در استان گیلان هستیم.»

مهرداد لاهوتی همچنین گفت: «مسئولان کشور باید از هم‌اکنون از بخش کشاورزی صیانت کنند زیرا در چند دهه آینده یکی از اصلی‌ترین چالش‌های جهان بحران تامین مواد غذایی خواهد بود و اگر با همین روند جلو برویم، ایران به کشوری گرسنه تبدیل خواهد شد.»

به گفته مهرداد لاهوتی یک کشاورز تنها باید به کار کشاورزی بپردازد و از این راه کسب درآمد کند زیرا ورود او به حرفه‌های دیگر باعث تضعیف این بخش خواهد شد.

نماینده لنگرود در مجلس همچنین گفت باید با سرمایه‌گذاری در صنعت کشاورزی شرایطی فراهم شود تا یک کشاورز در چهار فصل سال با فعالیت‌های کشاورزی خود درگیر باشد: «هرچه به کشاورزان و روستاییان بی‌اهمیت باشیم به همان اندازه باید نگران افزایش حاشیه‌نشینی شویم.»

به گفته این نماینده مجلس ۱۱ میلیون نفر از روستاییان و کشاورزانی که زمین‌های خود را از دست داده‌اند در حاشیه شهرها «کاسه‌ چه کنم چه کنم» در دست گرفته‌اند.

بنا بر آمار و پیش‌بینی‌های موجود، کشاورزی ایران علاوه بر کمبود منابع آب، در دهه آینده با کسری نیروی کار رو به رو خواهد شد. سهم بخش کشاورزی در اشتغال ایران طی یک دهه گذشته کاهش یافته است. برآورد منابع رسمی نشان می‌دهد این بخش حدود ۱۸ تا ۲۲ درصد از بازار کار ایران را در اختیار دارد.

واردات بی‌رویه و قاچاق محصولات کشاورزی و باغی از دیگر تهدیدهای جدی برای کشاورزی ایران است.

  • بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.