ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار پیونگ‌یانگ نسبت به وقوع «انفجار بزرگ» در شبه‌جزیره کره

موشک‌پرانی کره شمالی صف‌آرایی‌ها را یک بار دیگر مشخص کرد: روسیه جانب کره شمالی را گرفته. چین طرفین را به خویشتن‌داری دعوت کرده. آمریکا و متحدانش گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کنند.

موشک‌پرانی کره شمالی صف‌آرایی‌ها را یک بار دیگر مشخص کرد: روسیه جانب کره شمالی را گرفته. چین طرفین را به خویشتن‌داری دعوت کرده. آمریکا و متحدانش گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کنند. بحث هم بر سر رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی‌ست که همچنان ادامه دارد . کره شمالی و روسیه آن را برنمی‌تابند.

روز پرالتهاب ژاپن. صبح سه‌شنبه ۲۹ اوت موشک بالستیک کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرد

هشدار نسبت به «انفجار بزرگ»

پیونگ یانگ بعد از موشک‌پرانی بامداد سه‌شنبه ۲۹ اوت با حملات لفظی به تنش با ایالات متحده آمریکا و متحدانش دامن زد. هان‌ ته سونگ، نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد، واشنگتن را متهم کرد که شبه‌جزیره کره را به سوی یک «انفجار بزرگ» سوق می‌دهد.

آمریکا در کره جنوبی ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز مستقر کرده و از ۲۱ اوت رزمایش مشترکی را با ارتش کره جنوبی آغاز کرده که همچنان ادامه دارد. کره شمالی از این رزمایش مشترک خشمگین است. پیش از این «رودونگ سینمون»، روزنامه رسمی کره شمالی نوشته بود هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند که رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به یک «نبرد واقعی» گسترش نیابد.

به گزارش حبرگزاری رویترز هان ته سونگ، نماینده کره شمالی در سازمان ملل گفته است:

«پیونگ یانگ حق دفاع از خود را دارد. آمریکا می‌بایست مسئولیت فاجعه‌ای را که در راه است به عهده بگیرد.»

هان بدون آنکه به پرتاب موشک بالستیک از روی آسمان ژاپن اشاره کند، خواهان پایان یافتن رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا شد.

بامداد سه‌شنبه ۲۹ اوت به وقت محلی کره شمالی از پایگاهی نزدیک به پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی موشکی شلیک کرد. این موشک از روی آسمان ژاپن، در ارتفاع ۵۵۰ کیلومتر عبور کرد و بعد از طی ۲۷۰۰ کیلومتر در دریا فرود آمد.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن از یک تهدید جدی که نمونه‌اش در تاریخ وجود ندارد سخن گفت. همزمان با این تحولات، رئیس ستاد مشترک ایالات متحده آمریکا و همتای او در کره جنوبی توافق کرده‌اند که دو طرف به موشک‌پرانی اخیر کره شمالی «واکنشی درخور» نشان دهند و تدابیر نظامی برای مقابله با این اقدام کره شمالی را پیگیری کنند.

ترامپ: جهان پیام کره شمالی را گرفت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرتاب موشک کره شمالی را محکوم کرد و به پیونگ یانگ هشدار داد.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید در واکنش به موشک‌پرانی صیح سه‌شنبه کره شمالی منتشر کرده، به نقل از رئیس جمهور آمریکا گفته شده:

«جهان جدیدترین پیام کره شمالی را رسا و واضح دریافت کرد. حکومت کره شمالی بی‌اعتنایی‌اش به همسایگانش و به حداقل معیارهای رفتار قابل قبول بین‌المللی را برای اعضای سازمان ملل متحد به نمایش گذاشت.»

دونالد ترامپ در این بیانیه یادآوری کرده که چنین اقدامات تهدیدآمیز و بی‌ثبات‌کننده‌ای از سوی کره شمالی به انزوای بین‌المللی بیشتر این کشور می‌انجامد.

رئیس جمهور آمریکا به تهدید گفته است که همچنان در مورد کره شمالی همه گزینه‌ها روی میز است.

چین: به نقطه عطف رسیده‌ایم

یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به موشک‌پرانی سه‌شنبه ۲۹ اوت کره شمالی ایالات متحده آمریکا و متحدانش را به خویشتنداری فراخوانده است.

وزارت خارجه چین اعلام کرده که در بحران کره شمالی، جهان به یک نقطه عطف رسیده و دیگر تحریم‌های بین‌المللی اثربخش نیست.

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواسته از اقدامات متقابلی که به بحران کره شمالی دامن بزند بپرهیزد.

وزارت خارجه چین پیشنهاد داده که به جای تحریم‌های بیشتر، باب گفت‌وگو با پیونگ یانگ گشوده شود.

نگرانی روسیه از درگیری نظامی

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به موشک‌پرانی اخیر کره شمالی از وقوع یک درگیری نظامی در شبه‌جزیره کره اظهار نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، ریابکوف گفته است گه کرملین عمیقاً نگران تحولات اخیر در شبه‌جزیره کره است.

ریابکوف نیز هم‌صدا با حکومت کره شمالی از رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به عنوان عامل مهمی برای موشک‌پرانی‌های اخیر کره شمالی نام برده است.

پنج روز پیش روسیه اعلام کرده بود که با هرگونه عملیات نظامی یک جانبه آمریکا در شبه‌جزیره کره مخالف است. به همین جهت بمب‌افکن‌های راهبردی توپولوف تی یو ۹۵ روسیه پنجشنبه ۲۴ اوت از فراز اقیانوس آرام، دریای ژاپن و دریای چین و از روی آسمان ژاپن و سئول، پایتخت کره جنوبی عبور کردند. وزارت خارجه روسیه هفته گذشته هم با صدور بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، اعلام کرده بود که رزمایش مشترک ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی به تخفیف بحران کره کمکی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.