ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اراک: برپا شدن همزمان دو تجمع و راهپیمایی کارگری

شهر اراک صبح روز چهارشنبه ۸شهریور همزمان شاهد دو تجمع و راهپیمایی کارگری بود. حدود هزار و ۸۰۰ کارگر شرکت آذراب اراک پس از تجمع مقابل استانداری در شهر راهپیمایی کردند. صدها کارگر کارخانه هپکو نیز راهپیمایی و در میدان مرکزی شهر اجتماع کردند.

شهر اراک صبح روز چهارشنبه ۸ شهریور همزمان شاهد دو تجمع و راهپیمایی کارگری بود. حدود هزار و ۸۰۰ کارگر شرکت آذراب اراک پس از تجمع مقابل استانداری در شهر راهپیمایی کردند. صدها کارگر کارخانه هپکو نیز راهپیمایی و در میدان مرکزی شهر اجتماع کردند. آن‌ها شعار می‌دادند: «مشکل ما حل نشه/ شهر قیامت می شه....»

معاون استاندار در جمع کارگران معترض حاضر شد و باز وعده رسیدگی به خواسته های کارگران را داد.

تجمع کارگران آذرآب اراک- ۸ شهریور

کارگران هر دو کارخانه از جمله خواستار پرداخت دستمزدهای عقب‌افتاده و ملحقات مزد و پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی شدند. آن‌ها پارچه‌نوشته‌هایی در رابطه با مطالباتشان در دست داشتند.

به گزارش «اراک امروز»، کارگران آذراب پس از تجمع مقابل استانداری وارد محوطه استانداری شدند و یگان‌های حفاظت با کشیدن محافظ در ورودی مانع ورود کارگران به ساختمان شدند.

آذراب سال ۱۳۶۴ در در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان در شهر اراک آغاز به کار کرده اما به نوشته اراک امروز، در حال حاضر با کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

کارگران آذراب از ابتدای سال جاری دستمزد نگرفته‌اند و خواستار تعیین تکلیف خود و تضمین شغلی هستند. آن‌ها تا کنون چند نوبت و آخرین بار روز ۱۵ مرداد در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها تجمع و راهپیمایی کرده‌اند. مسئولان تاکنون بارها وعده رسیدگی به مطالبات کارگران را داده‌اند اما به وعده خود عمل نکرده‌اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) که تعداد کارگران شرکت کننده در راهپیمایی اعتراضی امروز آذراب را هزار تن اعلام کرده به نقل از یکی از کارگران معترض نوشته است تعویق مزدها باعث ایجاد مشکلات و تنگناهای اقتصادی برای خانواده‌های کارگران شده است.

[video width="640" height="360" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2017/08/راهپیمایی-کارگران-آذراب-۸-شهریور.mp4"][/video]

«اتحادیه آزاد کارگران ایران» اما در گزارش خود از تجمعات امروز اراک نوشته است هزار و ۸۰۰ نفر از کارگران شرکت آذراب اراک امروز چهارشنبه هشتم شهریور ۹۶ در اعتراض به پرداخت نشدن چندین ماه حقوق عقب‌افتاده تجمع و راهپیمایی کردند. کارگران با خود بنرهای بزرگی را حمل می‌کردند و شعار می دادند. ظاهرا کارگران آذراب پس از رانده شدن از استانداری در سطح شهر راهپیمایی کرده‌اند.

کارگران هپکو نیز که از بهمن سال ۹۵ مطالبات معوقه دارند، امروز در میدان شهدای اراک تجمع کردند.

تجمع کارگران هپکو اراک- ۸ شهریور

شرکت هپکو، سازنده ماشین‌های راهسازی، سال ۱۳۵۱ آغاز به کار کرده و سال ۸۵ به بخش خصوصی واگذار شده است. کارگران این کارخانه پس از واگذاری آن به بخش خصوصی (در سال ۱۳۸۵)، بارها در اعتراض به وضعیت خود اعتصاب و تجمع کرده‌اند و در دو سال اخیر خیابان‌ها و میدان مرکزی شهر اراک بارها صحنه راهپیمایی و تجمع اعتراضی آن‌ها بوده است.

۹۰۰ کارگر هپکو در پی مدت‌ها بلاتکلیفی در تیر ماه امسال بدون اطلاع قبلی به مرخصی اجباری فرستاده شدند. این تصمیم در جلسه مشترک مسئولان استانداری، سهامدار و مدیریت کارخانه گرفته شده و بعد از ظهر روزی که کارگران برای کار به کارخانه رفته و با درهای بسته رو به رو شدند، از طریق شبکه‌های اجتماعی به کارگران اطلاع داده شده است.

در فیلم کوتاهی که از اجتماع امروز کارگران هپکو انتشار یافته، کارگران شعار می‌دهند: «مشکل ما حل نشه، شهر قیامت می شه.»

به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی در جمع کارگران هپکو حاضر شده و «مراتب حمایت مجموعه استان از حقوق کارگران» را اعلام کرده است.

او باز هم وعده رسیدگی به مشکلات کارگران هپکو را داده است.

حسن بیگی مشکلات کارخانه آذراب را نیز ناشی از «نبود مدیریت اجرایی صحیح» دانسته که به گفته او نیازمند اصلاح است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.