ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار سربازان آمریکایی در افغانستان بیش از تعدادی است که اعلام‌ شده

پنتاگون تاکنون می‌گفت شمار سربازان آمریکایی در افغانستان ۸هزار و ۴۰۰ نفر است. اکنون معلوم شده که شمار آن‌ها بیش از این تعداد است.

وزارت دفاع آمریکا شمار سربازان این کشور در افغانستان را اصلاح کرد و گفت تعداد آن‌ها خیلی بیشتر از رقمی است که پیش از این به‌طور رسمی اعلام شده بود.

کنث اف. مک‌کنزی، مدیر ستاد ارتش آمریکا گفته است که در حال حاضر حدود ۱۱ هزار وابسته نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند.

به‌گزارش رویترز، کنث اف. مک‌کنزی، مدیر ستاد ارتش آمریکا گفته است که در حال حاضر حدود ۱۱ هزار وابسته نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند. پنتاگون شمار این سربازان را تاکنون هشت هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرده بود.

ارقام جدید نشان‌دهنده افزایش شمار سربازان آمریکایی در افغانستان نیست، بلکه به روش جدید شمارش عمومی مربوط می‌شود. بر این اساس، به‌گفته مک‌کنزی، کسانی که تنها برای مدت کوتاهی در افغانستان هستند نیز سرشماری شده‌اند.

دانا وایت، سخنگوی پنتاگون گفته است که جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا تصمیم گرفته که شفاف عمل کند، به همین دلیل شمار واقعی سربازان مستقر در افغانستان اعلام شده است.

در همین حال افزایش تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان نیز در چشم‌انداز قرار دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در هفته‌ گذشته از تقویت تلاش‌های ایالات متحده در افغانستان خبر داد. او گفت که درباره افزایش نیروهای نظامی، تعداد دقیق این نیروها و برنامه‌های دقیق دولتش برای فعالیت‌های نظامی در منطقه افغانستان صحبت نخواهد کرد. پیش از این سخنان ترامپ، مقامات نظامی آمریکا گفته بودند که انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری‌شان به توصیه پنتاگون برای ارسال چهار هزار نیروی جدید به افغانستان، پاسخ مثبت دهد. جیمز ماتیس به جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دستور داده تا پیشنهادهای او را ارائه دهد.

حضور آمریکا در افغانستان نزدیک به ۱۶ سال پیش آغاز شد. وضعیت امنیتی افغانستان در ماه‌های اخیر باز هم رو به وخامت نهاده است؛ تنها از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۲۰۰ هزار نفر به‌دلیل خشونت‌ها از این منطقه گریخته‌اند. به‌گفته سازمان ملل این تعداد می‌تواند افزایش یابد.

در آغاز این هفته دست‌کم ۹ نفر در یک حمله تروریستی در نزدیکی سفارت آمریکا در کابل کشته شدند. تنها چند روز قبل از آن نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) به یک مسجد شیعیان در این شهر حمله کردند که در جریان آن دست‌کم ۲۹ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.