ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زائران ایرانی در مکه دخالت آمریکا در کشورهای اسلامی را محکوم کردند

با آغاز مراسم حج، علی خامنه‌ای پیامی صادر کرد. گروهی از زائران ایرانی هم در مراسم «برائت از مشرکین» بیانیه ضد آمریکایی صادر کردند.

مراسم حج با حضور بیش از دو میلیون مسلمان در مکه آغاز شده است. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به این مناسبت پیامی صادر کرد و از مسلمانان سراسر جهان خواست از مسلمانان یمن و میانمار و فلسطین دفاع کنند. همزمان گروهی از زائران ایرانی دخالت آمریکا در کشورهای اسلامی را محکوم کردند.

تظاهرات گروهی از زائران ایرانی در مراسم حج

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با صدور پیامی به مناسبت آغاز مراسم حج به جنگ داخلی سوریه و عراق و یمن و مسأله تروریسم در افغانستان و پاکستان اشاره کرده و از مسلمانان سراسر جهان خواسته از حقوق فلسطینیان و مسلمانان میانمار غافل نمانند.

همزمان با پیام رهبر جمهوری اسلامی، زائران ایرانی پنجشنبه ۹ شهریور با شرکت در مراسم «برائت از مشرکین» در قطعنامه‌ای ۱۰ ماده‌ای، دخالت‌های آمریکا در امور کشورهای اسلامی را محکوم کردند.

در سال‌های گذشته در حادثه منا و در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام عده زیادی از زائران ایرانی در مراسم حج کشته شدند.

مقامات ایران، از جمله رهبر جمهوری اسلامی بارها مسئولان سعودی را عامل این حوادث عنوان کردند.

این رویدادها و در کنار آن‌ها اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان سعودی و در پی آن حمله به مراکز دیپلماسی سعودی در تهران و مشهد در دی‌ماه ۱۳۹۴، روابط دو کشور را تیره کرد و سرانجام عربستان سعودی کلیه روابط خود با ایران را قطع کرد. در جنگ داخلی یمن و سوریه هم بحران ایران و عربستان بازتاب دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.