ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه آمریکا کنسولگری‌های روسیه در سانفرانسیکو و نیویورک را تعطیل کرد

هدف از این اقدام ایجاد تعادل در «ظرفیت‌های دیپلماتیک» دو کشور اعلام شده.وزارت خارجه آمریکا اظهار امیدواری کرده که روسیه در صدد اقدام تلافی‌جویانه برنیاید.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در ادامه تنش‌های دیپلماتیک اخیر با روسیه از این کشور خواسته است کنسولگری‌اش در سانفرانسیسکو و نیویورک و یکی از دفاتر دیپلماتیکش در واشنگتن را تعطیل کند.

وزارت خارجه آمریکا کنسولگری‌های روسیه در سانفرانسیکو و نیویورک را تعطیل کرد

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا شخصاً در یک گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای تعطیل کردن دو کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و نیویورک و همچنین دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن را به وزیر خارجه روسیه اطلاع داد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از این اقدام آمریکا اظهار تأسف کرده و یادآوری کرده که روسیه در شکل‌گیری این بحران نقشی نداشته و با این حال، تحولات آتی را به دقت زیر نظر می‌گیرد.

روسیه در ژوئیه سال جاری در پاسخ به تصویب لایحه تحریم‌ها علیه این کشور در کنگره آمریکا ۷۵۵ نفر از دیپلمات‌های آمریکایی را از خاک روسیه اخراج کرد و دستور داد که دو ساختمان دیپلماتیک آمریکا نیز در این کشور تعطیل شود.

وزارت خارجه آمریکا اکنون یک ماه بعد از این تحولات، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که صرفاً برای ایجاد تعادل در «ظرفیت‌های دیپلماتیک» دو کشور، کنسولگری‌های روسیه در سانفرانسیسکو و نیویورک و دفتر دیپلماتیک این کشور در واشنگتن را تعطیل کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اظهار امیدواری کرده که این اقدام، اقدامات تلافی‌جویانه روسیه را در پی نداشته باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از تصویب لایحه تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، از مجلس نمایندگان آمریکا انتقاد کرده بود که سبب شده‌ روابط آمریکا با روسیه به پایین‌ترین حد خود تنزل یابد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.