ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا پهلوی ریاست خود را تمدید نکرد؛ بحران در میان سلطنت‌طلبان

شاهزاده رضا پهلوی از ریاست سازمان مورد حمایتش، "شورای ملی ایران"، که چهار سال پیش در پاریس تشکیل شد، کناره‌گیری می‌کند. این سازمان عملا فروپاشیده است.

شاهزاده رضا پهلوی که رئیس سازمان بحران‌زده‌ای به نام "شورای ملی ایران" است، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ریاست خود بر این سازمان را تمدید نمی‌کند.

رضا پهلوی در حال سخنرانی در یکی از جلسات "شورای ملی ایرانیان" در تورنتو, ژوئن ۲۰۱۳
رضا پهلوی در حال سخنرانی در یکی از جلسات "شورای ملی ایران" در تورنتو، ژوئن ۲۰۱۳

"شورای ملی ایران" در فروردین سال ۱۳۹۲ با هدف جمع کردن سلطنت‌طلبان گرد یک سازمان تشکیل شد اما از ابتدا دچار دسته‌کشی بود و پذیرش عمومی نیافت. همه سلطنت‌طلبان با آن همراه نشدند. "شورای ملی" دچار ریزش شد، عده‌ای شروع به انتقاد علنی از شاهزاده کردند و عده‌ای گفتند خودش خوب است، اما اطرافیانش بد هستند.

تلویزیون‌های لوس‌آنجلس که ابتدا مدافع "شورای ملی ایران" به رهبری رضا پهلوی بودند، به تدریج در جریان سهم‌خواهی با آن درافتادند. در فایل صوتی‌ای که از شاهزاده منتشر شده او آنها را "تلویزیون‌های فکسنی" می‌خواند و اعتراف می‌کند که زیر فشار سلطنت‌طلب‌های افراطی است.

مدعی تازه تاج و تخت: لمیر عباس فخرآور. او می‌گوید از خاندان پهلوی است، اما پهلوی‌ها انکار می‌کنند.
امیر عباس فخرآور، مدعی تازه تاج و تخت؟  او می‌گوید از خاندان پهلوی است، اما پهلوی‌ها انکار می‌کنند.

جناح افراطی از شاهزاده می‌خواهد نقش یک شاه مقتدر را ایفا کند. شاهزاده بیشتر گرایش به ایفای نقش سلطان در یک نظام مشروطه سلطنتی دارد، یعنی بیشتر مایل است سلطنت کند، نه حکومت. اما در جریان تجربه "شورای ملی" او عملا به حکومت پرداخت، اما شکست خورد، و حال ظاهرا با بیانیه جدید می‌خواهد از نقش حکومت‌گر که به صورت ریاست بر "شورای ملی ایرانیان" بروز می‌کرد، دست بکشد. این در عمل به معنای فروپاشی "شورای ملی ایران" است که چهار سال پیش در پاریس تشکیل شد.

دو سلطنت‌طلب طرفدار اقتدار، امید دانا و کیومرث کیانی. امید دانا در زیر این عکس در صفحه فیسـبوک خود نوشته است: «اینجا قلعه دیده بانی حزب نازی در یکی از کشورهای اروپا است. حس عجیبی بود و در کنار کیومرث جان عجیب تر هم شد.»
دو سلطنت‌طلب طرفدار اقتدار، امید دانا و کیومرث کیانی. امید دانا در زیر این عکس در صفحه فیسـبوک خود نوشته است: «اینجا قلعه دیده بانی حزب نازی در یکی از کشورهای اروپا است. حس عجیبی بود و در کنار کیومرث جان عجیب تر هم شد.»

دست کشیدن شاهزاده از ریاستش بر مهمترین سازمانی که با پشتیبانی علنی خود او تأسیس شد، در حالی است که با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا و تندتر شدن لحن واشنگتن در قبال ایران، سلطنت‌طلبان تحرک تازه‌ای یافتند. خود شاهزاده هم از "تغییر رژیم" سخن گفت. در میان سلطنت‌طلبان بحث بالا گرفت که چه فردی شایسته برای رهبری "تغییر رژیم" است. شاهزاده مدعی پیدا کرد. حتا افرادی اسم او را عوض کردند و دیگر به جای "رضا پهلوی" به او "رضا دیبا" می‌گویند. همزمان فردی به اسم امیرعباس فخرآور، که با آمدن ترامپ شایع شده بود ریاست "صدای آمریکا" را بر عهده خواهد گرفت و محتملا به این خاطر به تلویزیون VOA دعوت شد و به عنوان پروفسور قانون اساسی در دانشگاه تکزاس معرفی شد، خود را از خاندان پهلوی خواند. همین فرد از سازمان‌دهندگان حمله به فرح پهلوی است. او آخرین ملکه ایران و دفتر او را کانون پیشبرد فعالیت علیه شاه می‌داند و آنها را عوامل روسیه می‌خواند. با اطلاق عنوان "رضا دیبا" به "رضا پهلوی" نفرت علیه فرح دیبا در میان سلطنت‌طلبان افراطی به سمت شاهزاده کانالیزه می‌شود. حتا می‌گویند علیرضا پهلوی، برادر کوچکتر رضا پهلوی که خودکشی کرد، در واقع به قتل رسیده است تا یک رقیب قوی رضا پهلوی از میان برده شود.

جان مک کین در دیدار با مریم رجوی (عکس بالا) و رضا پهلوی.
سناتور جان مک کین در دیدار با مریم رجوی (عکس بالا) و رضا پهلوی. منتقدان رضا پهلوی، مجاهدین را در امر لابی‌گری در واشنگتن موفق‌تر از سلطنت‌طلبان می‌دانند.

یک سال پیش عده‌ای از سلطنت‌طلبان با صدور اطلاعیه‌ای به رضا پهلوی هشدار دادند که او را از ولایت‌عهدی خلع خواهند کرد. در میان مخالفان رضا پهلوی یک جریان ایدئولوژیک با گرایش آشکار فاشیستی وجود دارد که شاهزاده را به اندازه کافی مقتدر برای پیشبرد یک سیاست "آریایی" ایران‌پرستانه نمی‌داند. آنها مخالف دموکراسی هستند و به جای آزادی، از اقتدار سخن می‌گویند، به این جهت از سیاست‌های اقتدارجویانه رژیم جمهوری اسلامی در منطقه حمایت می‌کنند. آنان طرفدار سرکوب شدید چپ‌ها، روشنفکران، و گروه‌های حامی اقلیت‌های قومی و زبانی هستند.

سلطنت‌طلبان در یک سال گذشته توجه ویژه‌ای به مجاهدین خلق داشته‌اند. آنان با حسرت و حسادت از اقتدار سازمانی مجاهدین و نمایش قدرت آنان در گرد‌همایی سالانه‌شان در پاریس حرف می‌زنند. آنان لابی‌گری مجاهدین در واشنگتن را از لابی‌گری رضا پهلوی موفق‌تر می‌دانند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیمان

    هرجا دیدید کسی به جای پادشاهی خواه میگوید سلطنت طلب بدانید بدخواه است و خنثی نیست. این مطلب آنقدر خنثی است که حتی به جای شاه یا پادشاه میگوید سلطان! باشه اصلن شما خوب.

  • منوچهر آبکتی

    جاوید شاه

  • روزبه

    جالبتر از خود مقاله کامنتهای مقاله است . چقدر کم ظرفیت هستند هموطنان سلطنت طلب ما. بجای پرداختن و پاسخ ونقد مقاله به رادیو زمانه و نویسنده خبر حمله میکنند و خواهان سر پیام رساننده اند چون خبر ناخوشایند بوده. خواهان اسم و آدرس نویسنده هستند تا در دنیای مجازی ایشان را ترور کنند. این خود نشان بارز این مطب است این افراد و یا جریانها توانایی انتقاد و تغییر و راهبرد یک جامعه پویا رانداشته و ندارند. بهتر است اینها از خواب بیدار شوند و بدانند تاریخ مصرف سلاطین استبدادی در دنیا گذشته و آنها که همچنان هستند در وقت اضافی بازی میکنند و بزودی سوت پایان بازی برای آنها هم زده خواهد شد. ضمنا اگر سلطان مستبد بخواهیم چرا راه دور برویم همین خمینی و خامنه ای و امثالهم مگر چه کم دارند. مردم ایران با صدای بلند انقلاب مشروطه اعلام کردند ملت ایران خواهان بدست گرفتن تعیین سرنوشت خویش هستند. متاسفانه تمامی شاهان ریز ودرشت قاجار و پهلوی که به آن قانون اساسی قسم خورده وبا ملت عهد بستند عهد خود را در اولین فرصت ممکنه شکستند و به سلطان مستبد تبدیل شدند بعضی قدری با لیاقت بودند و بعضی کاملا بی لیاقت. علت وضعیت حال ما ناشی از عدم پایبندی این سلاطین به عهد و قسم خود به قانون اساسی هستند که قرار بود در کار حکومت دخالت نکنند و حکومت را از طریق مجلس و دولت به ملت واگذار کنند. متاسفانه لیاقت موروثی نیست حتی در خاندانهای سلطنتی و سپردن سرنوشت و مسولیت تصمیم گیری برای زندگی میلیونها ایرانی در دست یکنفر و فرزند ارشد یک خانواده بشکل موروثی امری نشدنی است زمانی که ما میلیونها تحصیل کرده عالی در کشور داریم و خواهان یک جامعه با ساختار پیشرفته و پیچیده هستیم. باید سرنوشت ملت و تصمیم گیری به خود ملت واگذار شود و هر چند سال یک مرتبه در یک انتخابات آزاد نظر ملت تعیین کننده راه آینده باشد و احتیاج به انقلاب و خونریزی هر چند سال یکمرتبه نباشد و قدرت هر چند سال یکمرتبهبشکل مسالمت آمیز دست بدست شود و ما مجبور نباشیم هر نیم قرن یکبار از صفر شروع کنیم. امیدوارم همه دوستان از گذشته درس بگیرد و نیروی خود را برای ایجاد یک جمهوری دمکراتیک و سکولار صرف کنند. موفق و سر بلند باشید

  • قیصر

    مشابه افرادی مانند ... و ... که در ابتدای راه خود بدلیل بیمار بودن و یا هر دلیل دیگری دنبال شهرت و نام و نشان یافتن هستند و بعد به مزدوری و خیانتکاری و وطن فروشی میرسند بسیار در طول تاریخ وجود داشته و خواهد داشت اینان وقتی توسط اربابان خود مورد تجاوز قرار میگیرند تمامی مرزهای شرافت و انسانیت را پشت سر میکذارند و برای امیال شیطانی اربابان خود دست به هر فریبکاری و نیرنگی میزننداما سوءاستفاده کنندگان از اینکونه ... هم میدانند که کسی گول چرندیات و لاطائلات افرادی مثل ... و ... را نخواهد خورد و نهایت راه این مسخ شدگان .... استفاده از کلمات دل نچسب در کامنت نه توهین به این افراد که بیان واقعیت زندگی آنان است پس لطفا خوانندگان محترم ناراحت نشوند.

  • آرش

    برعکس تحلیل رادیو زمانه کناره گیری شاهزاده از ریاست شورای ملی از نظر اکثریت هوادارانش اتفاقی مثبت هست.برخی از همون تلوزیون های فکستنی و منابع خبری شما که شب و روز انتقاد میکردن در مورد این کناره گیری سکوت کردن.چون بهانه ای نداشتند...

  • دذر

    لحن سلطنت ستیزانه رادیوزمانه تعجب آور است ...

  • شهروند ساده

    سلطنت‌طلب‌ها هم خودی و غیر خودی می‌کنند. شما کافی است یک شب بنشینید و تلویزیون‌های لوس آنجلس را گوش کنید، شهرام همایون، مسعود صدر و ... آن وقت خبرهایی از درون سلطنت‌طلب‌ها می‌شنوید که از شدت ابتذال حیرت زده میگردید. حالا سلطنت طلبها گیر داده اند به این مطلب ساده رادیو زمانه که چهار تا خبر را کنار هم گذاشته تا ملت بدانند در کمپ هواداران رژیم گذشته چه می گذرد. اگر ناراحت هستند چرا به تلویزیون های خودشان گیر نمی دهند؟ فکر کرده اند مثلا زمانه نامحرم است و با زبانی بی ادب به آن اعتراض می کنند. اعتراض دارید بگویید کدام از این خبرها غلط است. به پروفسور ... گیر می دهید. مگر او یار غار رضا پهلوی نبود؟ عکسهایشان در اینترنت فراوان است. مگر او کارچاق کن آقای پهلوی در واشنگتن نبود؟ مگر ایده شورای ملی را او نداد و این را در تلویزیون صدر توضیح نداد؟ حالا شده است...؟ و در مورد آن دیگری.... مگر او تئوریسین شما نیست؟

  • همايون

    لحن و محتواي اين مقاله بيشتر شايسته چاپ در رسانه هاي جمهوري اسلامي است تا راديو زمانه واقعن متاسفم

  • قیاسوند

    ویراستار چند بار تاکید کرده که گزارش خبری است. اما تحلیل ارائه کرده است. شما مطالب دلخواه را کنار هم گذاشته اید و نتیجه خودتان را گرفته اید. شما اسامی تعداری فرد مشکوک با تابلوی ملیگرای فاشیستی و تندروی را که ربطی به هواداران مشروطه و پادشاهی ندارند در کنار نام شاهزاده آورده اید. این افراد چه ربطی به خبر شما تحت عنوان "عدم تمدید ریاست..." دارند؟ رژیم برای ایجاد شکاف و ابتذال در هواداران جنبش مشروطه و به خاطر حسادت به فرح پهلوی و ولیعهد سعی در موازی کاری کرده و عده ای با قیافه آریاپرستی ولی هوادار جنگ سوریه و موشک های سپاه را در رسانه های خارج فعال کرده. آوردن اسم اونها کنار خبری از شورای ملی ایرانیان گزارش خبری محسوب میشود؟ ...

  • شاهد

    منتسکیو هر حکومتی را به خصلتی منتسب می کند .خصلت حکومت پادشاهی به شرافت است و شهامت . محمد رضا پهلوی پادشا ه ایران فاقد شهامت بود .سال 1332 از ایران گرریخت . سال 1342 بنا به خاطرات اسدالله علم حاضر نشد دستور مقاومت در مقابل شورش هوداران خمینی بدهد .سال 1357 بنا بر خاطرات نراقی فرودین ماه می خواست از ایران بگریزد . شرافت محمد رضاه شاه پهلوی نیز به مویی بند بود . شاهی به قول محمد قاید پس از فرار سال1332 به ثریا گفته بود پو لی ندارد که حتی یک پمپ بنزین در امریکا تاسیس کند اما پس از بازگشت به ایران بدل به " غول بچه ای " شد که دست افراد خانواده و اطرافیانش را در فساد اقتصادی باز گذاشت . محمد رضا شاه پهلوی شهامت و شرافت که دو خصلت نظام پادشاهی است را نابود کرد . نظام پادشاهی مشروطه بهترین نطام برای ایران بود که این شانس بر باد رفت . با بر شدن حکومت شبه توتالیتر اسلامی ایران دیری نیست که کل ساختار ملی ایران نیز فروریزد

  • بابک

    من نه علاقه ای به شاهزاده دارم نه هوادارانش . ولی این مطلب بسیار زرد و مبتذل است. ---------- ویراستار: این مطلب، یک گزارش خبری است، هر صفتی را که به آن می‌دهید، به نفس خبر برمی‌گردد. شما می‌توانید آن را نخوانید. وظیفه ما دادن خبر است، از جمله درباره سلطنت‌طلبان.

  • کوروش هخامنش

    یک سوال صادقانه : ایا شما در طرف ملت ایران هستید و یا درطرف استبداد آخوندی؟ پس چرا این گونه مقالات در سایت های سپاه و وزارت اطلات رزیم انعکاس میگیرد؟

  • شادی

    سلام. مطلبتون خیلی سخیف و تحریک آمیز بود. فکر میکنم این مطلب بدون نام را نوشته اید ببینید چه بازخوردی داره و مردم می تونند کسانی مثل اون دو تا ... را از ساختار پادشاهی دموکراتیک تشخیص بدهند یا نه؟ مردم ایران در اولین فرصت آزاد، جواب دقیق سوالتون را در رفراندوم خواهند داد.

  • Tara

    بیشتر شبیه غرغر و دشمن شادی و کینه شخصی بود تا مقاله. ولی از خواندن نظر دختر ایران واقعا خنده ام گرفت و فکر می کنم همگان می دانند چه کسی آن کامنت را نوشته. فر شاهی اگر یک نفر داشته باشد آن نوه رضاشاه بزرگ یعنی شاهزاده رضا پهلوی است که یزدان پاک حفظش کند. نسبت فامیلی عباس فخرآور با رضاشاه توسط نوه رضاشاه رد شده و همگان‌می دانند.

  • اشکان

    خواندن کامنتها برایم خیلی جالب بود. جالبتر از خود مقاله. اوه اوه اوه! ما با چه موجوداتی شده ایم 80 میلیون؟! ظاهرا همین نظام از سرمان هم زیاد است. خدایا جمهوری اسلامی را از ما مگیر.

  • فرهاد افشاردوست

    اميدوارم كامنتهايى هم كه مخالف ... راديو زمانه هست رو پاك نكنين

  • فرهاد افشاردوست

    تنها آلترناتيو فقط شاهزاده رضا پهلوى، شاهزاده عزيز خط قرمز ماست، من يك ايرانى معمولى فقط يك راى دارم آنهم فقط شاهزاده عزيزمون رضا پهلوى، زنده و پاينده خاندان معزز پهلوى

  • فرهاد افشاردوست

    ... پروفسور ؟؟ خوبين شما؟؟ جناب خبرنگار شما اسم شورا رو هم درست بلد نيستى چطور در موردش نوشتى، ... و ... شدن طرفدار پادشاهى؟ اينها فقط ماموريت دارن بين هوادارن شاهزاده تفرقه بندازن

  • امیده ...

    کامنت دختر ایران در مورد ... رو خوندم و خنده ام گرفت که کار ... به کجا رسیده که با اسم ... طرفداری می کنه..

  • شهروند ساده

    برای من خواندن کامنت‌ها جالب بود. خود شاهزاده مؤدب‌تر از هوادارانش می‌باشد. هواداران سلطنت مثل این که هنوز نمی‌دانند چگونه با رسانه‌های جدی مواجه شوند. خیال می‌کنند همه تلویزیونهای "فکسنی" کالیفرنیا هستند. در این کامنت‌های بالا یکی نیست که توانسته باشد با زبان منطقی خبر زمانه را انتقاد نماید. زمانه مدام تکرار می‌کند که اطلاعاتش را از رسانه‌های خود سلطنت‌طلبان گرفته. ولی کسی توجه نمی‌کند. در عوض افراد تهدید می‌کنند. اگر اینها قدرت داشتند لابد این رسانه را می‌بستند و نویسندگان را راهی اوین می‌کردند چنانکه پدر تاجدارشان این کار را می‌کرد. فکر می‌کنم هیچ چیزی از گذشته درس نگرفته‌اند. اصلا انتقادشان به رژیم فعلی چیست؟

  • فرانک

    رادیوزمانه هم‌کامنتها را پاک میکند هم نام ... و ... را از کامنتهای من پاک کرده این نشان از نوعی فریب و عدم صداقت است. گسترش دروغ و خدعه گریست. به زودی پاسخ این رفتار زشت خود را خواهید گرفت.

  • فرانک

    این خبر نیست بلکه یک فریبکاری و دعلبازی رسانه ایست

  • samak

    جناب ويراستار لطفا اسم و رسمتون رو ابنجا اعلام كنيد! در حكومت پادشاهى آريايى كه دونالد ترامپ قولش رو داده، و قراره از كوههاى هندوكوش در شرق تا كوههاى اطلس در غرب امتداد داشته باشه، بايد بابت اين مقاله پاسخگو باشين. خيال كردين شهر هرته؟

  • samak

    شاه بايد پلوفسول باشه، گذشت اون دورانى كه شاهين رو هوا ميكردن، رو شونه هركس مينشست ميشد شاه...

  • اریایی

    هم امید دانا و هم امیرعباس فخرآور برای بنیان‌گذاری یک سلسله تازه پادشاهی قد علم کرده‌اند. هر دو از رضا پهلوی مناسب تر هستند و باید مبارزه کنند تا میهن آریایی یکی از آنها را انتخاب کند. البته جناب امیر فخرآور این امتیاز را دارد که می‌تواند سلسله پهلوی را ادامه دهد. فر شاهی از دایی‌اش رضاشاه به او منتقل شده است.دو امتیاز دیگر بر امید دانا دارد: پروفسور است و رابطه خوبی با ترامپ دارد. او البته قانون اساسی نوشته که طبق آن هم می تواند هم شاه بشود هم پرزیدنت. از سعید شمیرانی هم اسم می‌برند، اما او قابلیت و محبوبیت امید دانا و فخرآور را ندارد.

  • دختر ایران

    سپاس از امید دانا که چنان آتشی بر جان دشمنان ایران انداخته که اینچنین قصد تخریبش را دارند به قول امید عزیز ایران بزرگ آرمان بزرگ می خواهد

  • آزاده خراسانی

    خبر یعنی شما باید فقط و فقط بیانه خود شاهزاده را میگذاشتید و اطلاعاتی از شروع کار شورای ملی و اهداف مینوشتید . همین و خبر تمام بود شما فکر میکنید با 40 سال زندگی در اروپا ما هنوز انقدر هم وارد نیستیم که شما این نوشته را بما بعنوان یک گزارش خبر ، جا بزنید. نخیر ما را دست کم نگیریید و از نویسنده مطلب توضیح بخواهید. ما مبارزان راه آزادی ایران با تمام کانالهای خبری در کار هستیم و کار همه را زیر نظر داریم شما ارگانهای دولتی دول دمکرات هستید اما از یک دیکتاتوری مذهبی حمایت میکنید، در حالیکه در زمان حکومت پادشاهی به دنبال حقوق بشر در ایران بودید. دولت حسن روحانی در یکسال بیش از 1000 نفر را اعدام میکند و شما اینجا تبلیغ او را میکنید و به رای دادن مردم را تشویق میکنید. این حقوق بشری است که برای آن محمدرضا شاه پهلوی را محکوم میکردید و آخوند بیسواد را بجای او نشاندید و حال شاهزاده رضا پهلوی و هواداران پادشاهی را به تمسخر میگیریید!؟ −−−−−−−−−−−−−−− ویراستار: شما می‌توانید نخوانید اما روا نیست بگویید که ما خبر را چگونه بنویسیم. اتفاقا به ضرر خودتان است اگر طبق مدل شما عمل کنیم، چون در این صورت مطلع نمی‌شوید که دیگران از اصل خبر چه برداشتی دارند و برای آن چه زمینه و حاشیه‌هایی در نظر می‌گیرند.در ضمن قضاوتی که درباره ما دارید نشان دهنده آن است که مطالب ما را نمی‌خوانید.

  • مرد آریایی

    قیافه‌ی نگارنده زمانی دیدنی تر است که ایران بزرگ از تاجیکستان تا مدیترانه شکل گیرد. نه جانم، نه فاشیسمی در میان است و نه نژادپرستی ای... حرف ما مشخص است. ایران باید بر مدار آریایی گرایی و هویت اصیل خود بازگردد. در این را قطعا با اندیشه ها و ایدئولوژی‌های ضد ایرانی از چپ و لیبرال گرفته تا سایرین مبارزه می کنیم لیک این به این معنی نیست که مردمان را سرکوب خواهیم کرد. بر عکس، جنبش ما یک بازیابی فرهنگی و تمدنی است: بازیابی ایرانشهری

  • آرتمیس

    آنکس که بدم گفت بدی سیرت اوست آنکس که مرا گفت نگو خودنیکوست حال متکلم ازکلامش پیداست ازکوزه همان برون تراود که دراوست ازاینهمه کینه توزی دست بردارین دیگه همه شناختن شما ازچه جنسی هستید .

  • آزاده خراسانی

    رادیو زمانه دوره نوشتن مطلب بدون گذاردن نام نویسنده سالهاست گذشته است . اینکار یعنی بدون اسم نوشتن ، تنها در نوشتارهای مغرضانه بکار میرفت این گزارش خبری نیست و اگر جمهوری اسلامی ایرانیان را ... فرض میکند ، شما جا پای او نگذارید که البته گذاشتید. 40 سالست در اروپا زندگی میکنم و به اصول کار خبرنگاری آشنایی دارم. شما 2 نفر ... را اینجا مدرک آوردید برای اثبات "بحران " سلطنت طلب یک لغت اختراعی از سوی گروههای چپ و جمهوری اسلامی بوده برای هواداران پادشاهی در بطن هر حزب و گروه و تشکیلات سیاسی در همین اروپا نیز گرایشهای راستی و چپی ، یا معتدلتر یا افراطی تر دیده میشود و مشکلی نیست . چطور شد که شما برای آوردن یک خبر که میتوانستید و بایستی از بیانیه خود شاهزاده رضا پهلوی استفاده میکردید، خود گزارشگر شدید. دلیل اینکار اینستکه کسانی جمع آوری کردید بعنوان کادر کاری که از اصول روزنامه نگاری بی خبرند. پیش از شما ارگانهای دیگری زودتر گزارش این خبر را منتشر کردند چون سایت کیهان آنلاین که میتوانید رجوع کنید و کمی کار را از خبرنگاران با سابقه ایرانی یاد بگیریید. من به عنوان یک هوادار پادشاهی ، این مقاله شما را توهین به خود میدانم و خواستار توضیحات از طرف شما هستم. رای من همیشه به شاهزاده رضا پهلوی تعلق داشته ، چه ایشان ریاست شورا را داشته باشند و چه نداشته باشند. شخصیت و روش و سلایق سیاسی ایشان برای من مطرح است و لاغیر منتظر جواب و آوردن نام نویسنده متن بالا از طرف شما هستم

  • روشنگر

    نويسنده اين مقاله ... بسيار هوشمندانه مامورين خارج كشور وزارت اطلاعات مثل ... و ... را بزرگ كردهو بعدش پهلوى را كوبيده مردم قضاوت خواهند كرد آقاي مدير مسئول راديو زمانه! به فكر اين باش كه روزى بايد پاسخگو باشى

  • arash shaygan

    ... آقا یا خانم مستند اول اینکه شورای ملی ایرانیان نه شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد شما شما اسم سازمان رو نمیدونی بعد در موردش میخوای مستند صحبت کنید؟ دوم اینکه شما کجا خوندی که شورای ملی هدفش جمع کردن سلطنت طلب ها بوده؟ آقای مستند شورای ملی هدفش جمع کردن تمام جریانات سیاسی بوده دبیر اجرایی شورای ملی یاشار پارسا یک جمهوری خواه بوده شاهزاده میخواد نقش سلطان رو داشته باشه کجا ایشون گفته نقش سلطان رو باید داشته باشه؟ پادشاهی پارلمانی چه ربطی به سلطان داره؟ در ضمن هرکسی که ادعای پادشاهی خواهی یا سلطنت طلبی کنه لزوما صداقت لازم رو نداره اسامی که ازشون نام بردید اکثرا سابقه ناسالمشون مشخص هستش در ضمن ما حسرتی نداریم به امثال مجاهدین بخوریم پایگاه اجتماعی شاهزاده یک مورد دست نیافتنی هستش اگر علاقه داری یک نظرسنجی بذار تا مشخص بشه کی باید حسرت بخوره

  • فرانک

    جناب ویراستار چه زمانی ... و ...هوادار پادشاهی بوده اند اسناد دروغ و ریاکاری اینها و مواجب بگیرانها رو شده ... مزدور وازت اطلاعات است ... جاسوس دوجانبه با طرح ادعاهای واهی قصد تخریب نهاد پادشاهی را دارند خلاصه تخریبها بی فایده است ۳۹ سال در برابر دروعها و تخریبها مقاومت کرده ایم نام شاهزاده هر روز بیش از پیش بر سر زبانهاست بحران اگر هست در ماهیت حکومت ملاهاست نه در نهاد پادشاهی

  • قیصر

    شواهدی از تحولات جهانی نشون میده که این کناره گیری بخشی از یک پروژه هست و وقتی که وقتش برسه نقش خودش رو بعهده میگیره.

  • فرانک

    مقاله سراسر دروغ سراسر افترا سراسر جعل و دغل شاهزاده رضاپهلوی تنهاآلترناتیو ما برای ازادی و سکولاریسم در ایران هستند ---------- ویراستار: سراسر دروغ؟ لطفا موارد را مشخص می‌کنید. توجه کنید که اطلاعات گزارش همه از منابع خود سلطنت‌طلبان برگرفته شده. اگر آنها را آغشته به جعل و دغل می‌دانید، مشکل شما با آنهاست. کار این گزارش، اطلاع‌رسانی بر پایه منابعی است که نشانی آنها داده شده است.

  • Masoud

    از همه جالب تر نقش عدمی‌ مثل فخر آور که بسیار مشکوکه

  • آزاده

    چرا اين مطلبى كه درش حرص و "دشمن شادى" مبتذلى موج ميزد نام و نشان نويسنده نداره؟ --------- ویراستار: این یک گزارش خبری است و گزارش خبری معمولا با اسم نویسنده همراه نیست، چون نقش خبرنگار در اینجا تنها ترکیب کردن اطلاعاتی از منابع خبری است. این گزارش بر اساس منابع خود سلطنت‌طلبان طرفدار یا منتقد رضا پهلوی تنظیم شده است. لینک منابع داده شده است. خبر را نباید سانسور کرد و فکت‌ها را نمی‌توان و نباید نادیده گرفت.

  • خنثی

    عامل اصلی بدبختی امروزی ما پدر همین شازده است. دیکتاتور جنایتکاری که با کودتا به حکومت برگردانده شد و با خفقان و سرکوب همه چیز را به یک انقلاب اجتناب ناپذیر ختم کرد.

  • نادر

    نگارنده با سلطنت مخالف و هوادار جمهوری است؛ اما به هیچوجه لحن کین توزانۀ این مطلب را نمی پذیرد. کاش بجای خالی کردن عقده های دل و هواداری پنهان و آشکار از میراث استالین، فکر می کردیم کجای کاریم. ---------------- ویراستار: آقای نادر، این یک گزارش خبری خنثی است. به لینک‌هایی که داده شده رجوع کنید، تا ببینید سلطنت‌طلبان درباره خود چگونه حرف می‌زنند.

  • ایراندوست

    هر چند کبر و غرور پدر تاجدار که یکی از دلایل مهم سرنگونی اش بود ،در این شازده وجود ندارد و خیلی خاکی برخورد می‌کند ولی توان و ظرفیت های شخصی محدودی دارد که در جایگاه پادشاهی نمی‌گنجد ! شازده باید در اتحاد وائتلاف با گروه های ملی گرا ،دموکرات و سکولار در راستای ایجاد یک دولت در تبعید تلاش کند و با ارتشیان داخل کشور در ارتباط تنگاتنگ باشد !

  • احمد رشیدی مطلق

    این مقاله بیشتر شبیه نوشته های روزنامه کیهان بود شریعتمداری هم تو رادیو زمانه می نویسه؟ ---------- ویراستار: همه گزاره‌های نوشته مستند به مطالب خود سلطنت‌طلیان است. لینک همه منابع داده شده است.