ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هر نیم‌ساعت یک نفر در ایران بر اثر تصادف جان می‌دهد

تصادف‌های جاده‌ای سومین عامل مرگ‌ومیر ایرانیان است: هر ساعت دو تن می‌میرند و سالانه بیش از ۷۶۸ هزار مصدوم در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

قائم مقام وزارت بهداشت می‌گوید که هر نیم‌ساعت یک تن در ایران بر اثر سوانح رانندگی جانش را از دست می‌دهد.

تصادفات جاده‌ای سومین عامل مرگ و میر ایرانیان است

ایرج حریرچی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران، تصادف‌های جاده‌ای را سومین عامل مرگ‌و‌میر در میان ایرانیان دانست.

به گفته حریرچی، «هر ۳۰ دقیقه یک نفر در ایران بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهد و براساس آمار سالانه بیش از ۷۶۸ هزار مصدوم ناشی از تصادف یا حوادث ترافیکی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.»

او مهم‌ترین علت بروز این حوادث مرگ‌بار را «جاده و عوامل انسانی» دانست.

سالانه در ایران بیش از ۲۵ هزار تن در حوادث رانندگی کشته و زخمی می‌شوند. از میزان کل تصادف‌های کشور، ۷۲ درصد در جاده‌های برون‌شهری و روستایی و ۲۸ درصد مربوط به تصادفات درون‌شهری است.

وزارت بهداشت سال ۱۳۹۳ اعلام کرده بود که در یک دهه پیش از آن، ۲۸۰ هزار ایرانی در حوادث رانندگی جان داده‌اند و بیش از یک میلیون و چهارصدهزار تن نیز در این سوانح معلول یا مصدوم شده‌اند.

اینفوگرافی آمار قربانیان سوانح رانندگی؛ برای بزرگ‌شدن تصویر روی آن کلیک کنید - منبع: اقتصادآنلاین

به گفته کارشناسان «تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی» از مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌آید.

یکی از آخرین موارد از این سوانح واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان «استعدادهای درخشان» هرمزگان بود.

۱۲۶ دانش‌آموز نخبه دختر در مقطع راهنمایی و دبیرستان در استان هرمزگان برای شرکت در اردوی دانش‌آموزی فرزانگان به شیراز می‌رفتند که اتوبوس حامل آنان در اثر خواب‌آلودگی راننده در حوالی داراب واژگون شد. این حادثه بیش از ۴۴ کشته و زخمی به جای گذاشت.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.