ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا مانع کمک‌رسانی به کاروان داعش است

غیرنظامیان از جمله زنان باردار و افراد سالخورده و کودکان در میان سرنشینان کاروان داعش هستند که در بیابان گرفتار شده. مجروحان داعش نیز نیاز به کمک دارند.

حزب‌الله لبنان ادعا می‌کند که این گروه و ارتش سوریه به تعهداتشان در توافق با گروه «دولت اسلامی» (داعش) عمل کرده‌اند و بخشی از کاروان داعش اکنون خارج از قلمروی تحت کنترل ارتش سوریه است. اما ایالات متحده از پیشروی بیشتر این کاروان جلوگیری می‌کند.

کاروان داعشی‌ها در بیابان گرفتار شده

حزب‌الله لبنان در این بیانیه که شنبه، دوم سپتامبر منتشر کرد نسبت به جان مسافران کاروان داعش هشدار داده و گفته که حملات آمریکا اتوبوس‌ها را در صحرایی متوقف کرده است.

به گفته حزب‌الله، اعضای داعش همراه با خانواده‌هایشان در این کاروان حضور دارند. به همین خاطر غیرنظامیان از جمله زنان باردار و افراد سالخورده و کودکان در میان سرنشینان اتوبوس‌ها هستند.

بر اساس توافق آتش‌بس بین گروه دولت اسلامی (داعش) و ارتش و حزب‌الله لبنان گروهی از داعشی‌ها که ۳۰۰ نفر آنها به سلاح‌های سبک مجهزند و حدود ۳۰۰ نفر از اعضای خانواده‌هایشان از منطقه مرزی «جرود رأس بعلبک» به سمت دیرالزور سوریه حرکت کرده بودند.

اطلاعات ضدونقیضی از حرکت این کاروان منتشر شده. پیش از این گفته شده بود که ظاهراً کاروان داعش در حال بازگشت است، اما اکنون حزب‌الله از گرفتاری آن در بیابان می‌گوید.

    متهم کردن آمریکا به تناقض در عمل

    حزب‌الله لبنان در بیانیه خود نوشته است که «حدود شش اتوبوس باقی مانده همچنان درون مناطق تحت کنترل دولت سوریه هستند و این تعهدات در قبال آنها هم چنان پابرجاست. آمریکایی ها نمی خواهند اجازه دهند که عناصر مسلح داعشی به دیر الزور برسند و این مساله با اقدامات آنها در تضاد است.»

    ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا و دولت عراق از توافق بین حزب‌الله لبنان و گروه دولت اسلامی برای تخلیه مرز لبنان از داعش و اعزام شبه‌نظامیان داعش به شرق سوریه خشنود نیستند. آن‌ها می‌گویند این ستیزه‌جویان به داعشی‌های مستقر در دیرالزور می‌پیوندند و جنگ دولت عراق با داعش در مناطق مرزی با سوریه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

    این ائتلاف مسیر حرکت کاروان داعش را بمباران کرده و به گفته استفان تاونسند، فرمانده ارشد ایالات متحده در ائتلاف «هر داعشی مسلح و هر خودرویی را که قصد داشت به این کاروان نزدیک شود» هدف قرار گرفته است.

    حزب‌الله لبنان از عدم دسترسی امدادگران به کاروان انتقاد کرده است. این کاروان شامل سربازان زخمی داعش نیز می‌شود.

    حزب‌الله همچنین آمریکایی‌ها را به تناقض در عمل متهم کرده و در بیانیه خود اشاره کرده است که «آمریکا به بیش از هزار داعشی به ویژه داعشی‌های خارجی کمک کرده تا از تلعفر به سمت مناطق تحت کنترل کردها فرار کنند.»

    به گفته حزب‌الله لبنان، مخالفت کنونی آمریکا با حرکت این کاروان به دلایلی به جز مبارزه با داعش است.

    با وجود مشکلات پیش‌آمده توافق صلح حزب‌الله و ارتش لبنان با گروه دولت اسلامی به نتایج مورد نظر رسیده است: اسرا و جنازه‌ها از جمله جنازه محسن حججی، پاسدار ایرانی که در سوریه کشته شده بود مبادله شدند.

    گفته می‌شود حزب‌الله و ارتش سوریه به دنبال یافتن راهی دیگر برای انتقال کاروان داعش هستند.

    در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • شاهد

      اشتباه نو شته اید امریکا بدلیل حکومت لبیرال مخالف داعش است اما حکومت اسلاحی ایران و حزب الله رقیب داعش هستند

    • motaareaze@

      اشتباه نوشته اید صحیح: امریکا به بیش از هزار داعشی به ویژه داعشی‌های خارجی کمک کرده تا از سمت مناطق تحت کنترل کردها به {تلعفر} فرار کنند.