ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سرطان رجایی پیشرفته است»

علیرضا رجایی به سرطان پیشرفته سینوس راست مبتلاست. عبدالله نوری و حسین کروبی به ملاقات او رفتند.

علیرضا رجایی، فعال ملی‌مذهبی و زندانی سیاسی سابق به سرطان پیشرفته دچار است. برخی از فعالان سیاسی به عیادت او در بیمارستان رفتند.

ملاقات حسین کروبی و عبدالله نوری با علیرضا رجایی در بیمارستان

روزنامه «شرق» یکشنبه، ۱۲ شهریورماه در گزارشی به آخرین وضعیت درمانی رجایی پرداخت و از قول ملاقات‌کنندگان او نوشت که بیماری سرطان سینوس راست او در مرحله‌ای پیشرفته قرار دارد.

بنابر این گزارش، عبدالله نوری، وزیر کشور سابق ایران و سیاستمدار اصلاح‌طلب و حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، از سران -محصور جنبش سبز به عیادت رجایی رفته‌اند.

پیش از آنها نیز فعالان ملی‌مذهبی به عیادت هم‌قطاری خود رفته بودند.

او در زمان زندان از دسترسی به خدمات پزشکی مناسب همچون بسیاری دیگر از زندانیان محروم بود.

خانواده رجایی می‌گویند که بهداری زندان پنج بار درخواست اعزام رجایی به بیمارستان خارج از زندان را کرده بود، اما با این درخواست‌ها موافقت نشده بود.

اژه‌ای: «این فرد بعد از دو سال از آزادی، سرطان گرفته»

با این حال غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه فضائیه یکشنبه ۱۲ شهریور گفته علیرضا رجایی در بیرون از زندان به سرطان مبتلا شد.

اژه‌ای گفته «این آقا حدود دو سال پیش از زندان آزاد شده است. ایشان مثل بسیاری از افراد دیگر کشور متاسفانه سرطان گرفته است. این فرد زمانی که زندان بوده، هیچ گونه آثاری از این مسائل نداشته است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه رجایی همچون دیگر زندانیان از امکانات پزشکی درون و بیرون زندان برخوردار بوده، گفت: «این فرد بعد از دو سال از آزادی، سرطان گرفته که ما هم ناراحت هستیم. وی بر اساس بررسی‌های صورت گرفته آثاری از سرطان در پرونده‌اش وجود نداشته و نقل شده که بعد از دو سال از زندان، سرطان گرفته است.».

سرطان رجایی پس از آزادی از زندان در آبان ۱۳۹۴ تشخیص داده شد. او در این مدت چهار دوره شیمی درمانی و ۳۵ جلسه رادیوتراپی را برای درمان سرطان سینوس راست گذراند اما با شدت‌گرفتن بیماری، پزشکان هفته گذشته عملی ۱۴ ساعته روی او انجام دادند.

برادر علیرضا رجایی پیش از این به روزنامه «اعتماد» گفته بود که در این عمل سنگین، «فک فوقانی به طور کامل برداشته شده و در نتیجه حرف‌زدن و غذاخوردن برایش بسیار سخت شده است.»

به گفته او، عضله اصلی برای جویدن، بخشی از صورت و حدقه چشم رجایی به دلیل سرطان برداشته شده و چشم او نیز تخلیه شده است.

رجایی برای گفت‌وگو با روزنامه‌نگار شرق نیز قادر به سخن‌گفتن نبوده. او اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

علیرضا رجایی، مدیر انتشارات گام نو، ناشر کتاب‌های سیاسی، فلسفی و فرهنگی، و روزنامه‌نگار روزنامه‌هایی همچون نشاط، عصر آزادگان و خرداد بود. او در انتخابات مجلس ششم نیز ۲۸ امین منتخب مردم تهران شد، اما با ابطال بخشی از آراء از ورود به مجلس بازماند و غلامعلی حداد عادل به جای او به مجلس رفت.

رجایی از اردیبهشت ۱۳۹۰ تا آبان ۱۳۹۴ را در زندان گذراند. او پیش از آن به دلیل کنفرانس برلین در سال ۱۳۷۹ بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به چهار سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده بود.

رجایی پس از شش ماه حبس به مرخصی آمد و در اردیبهشت ۹۰، هنگامی که عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران بود، به شکلی ناگهانی بازداشت شد تا ادامه حکمش را بگذراند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.