ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجازات جایگزین برای پزشک بی‌احتیاط: ویزیت رایگان کودکان بی‌سرپرست

قاضی دادگاه کیفری دو شهرستان گالیکش پزشکی را که به سبب بی‌احتیاطی محکوم شده بود به ویزیت رایگان ۱۰۰ کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرست محکوم کرد.

قاضی دادگاه کیفری دو شهرستان گالیکش پزشکی را که به سبب بی‌احتیاطی محکوم شده بود به ویزیت رایگان ۱۰۰ کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرست محکوم کرد.

این پزشک علاوه بر پرداخت دیه، از جنبه عمومی جرم نیز به یک ماه حبس محکوم شد که قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی به جای آن اعمال آن، مجازات جایگزین یعنی ویزیت رایگان ۱۰۰ بیمار یتیم یا بدسرپرست را در نظر گرفت.

بنابر این رأی اداره بهداشت درمان و آموزش پزشکی و اجرای احکام کیفری این شهرستان مکلف به نظارت بر اجرای این شده‌اند.

محمدرضا عموزاد خلیلی، قاضی دادگاه کیفری دو شهرستان گالیکش گفته گلستان یکی از استان‌های پیشرو کشور در زمینه صدور آرای جایگزین حبس است.

در قانون مجازات جدید تلاش شده تا از مجازات‌ها حبس‌زدایی شود. تا پیش از تصویب این قانون، گرایش قانون‌گذاران و دستگاه قضایی ایران بر صدور مجازات‌هایی بود که جنبه تنبیهی، انتقامی و بازدارنده داشتند. اما اکنون در مجازات‌های جایگزین، قرار است بیشتر مجازات‌هایی با جنبه اصلاحی در نظر گرفته شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.