ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیکی هیلی: کره شمالی جنگ را گدایی می‌کند

اجلاس فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریم کره شمالی تصمیم می‌گیرد. نماینده آمریکا گفته است فقط با شدیدترین تدابیر می‌توان بحران را از طریق دیپلماتیک حل کرد.

شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه ۴ سپتامبر / ۱۳ شهریور درباره تحریم‌های جدید علیه کره شمالی تصمیم‌گیری می‌کند. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل اعضای شورای امنیت را به یکپارچگی دعوت کرد. او گفت می‌بایست تصمیم مشترکی اتخاذ شود که همگان بر سر آن توافق داشته باشند.

اجلاس فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریم کره شمالی

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت فقط با شدیدترین تدابیر ممکن علیه کره شمالی می‌توان از طریق دیپلماتیک بحران شبه‌جزیره کره را حل کرد.

هیلی گفت: «به‌رغم تمام تلاش‌های ما برنامه هسته‌ای کره شمالی پیشرفته‌تر و خطرناک‌تر از همیشه شده است.»

او  کره شمالی را متهم کرد که «جنگ را گدایی می‌کند» و گفت: جنگ هرگز گزینه ترجیحی ایالات متحده نیست و ما آن را نمی‌خواهیم. اما صبر ما هم حدی دارد.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل از اتحادیه اروپا خواست با اعمال فشار بر کره شمالی، کیم جونگ اون، رهبر این کشور را وادار کند بر سر میز مذاکره بیاید.

میانجی‌گری سوئیس

دوریس لوتارد، رئیس جمهوری سوئیس روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش حاضر است نقش میانجی را به‌ویژه در برگزاری جلسات گفت‌وگو در مناقشه شبه‌جزیره کره ایفا کند.

دوریس لوتارد در یک نشست رسانه‌ای در شهر برن گفت: «ما آماده‌ایم تا به‌عنوان میانجی امکانات خود را در اختیار قرار دهیم (...) زمان آن فرارسیده که برای گفت‌وگو دور یک میز نشست.»

رئیس جمهوری سوئیس افزود: «من فکر می‌کنم که در روزهای آینده بسیاری چیزها به نقش آمریکا و چین در این بحران بستگی دارد.»

به‌گفته دوریس لوتارد، در گذشته از سربازان سوئیسی در منطقه غیرنظامی مرزی بین دو کره استفاده شده بود و سوئیس همواره نقش خنثی در عرصه دیپلماتیک ایفا کرده است.

لوتارد معتقد است که تحریم‌های جدید علیه کره شمالی پیونگ‌یانگ را متقاعد نخواهد ساخت که از برنامه موشکی خود دست بکشد.

کیم جونگ ـ اون، رهبر کره شمالی جوانی خود را در سوئیس گذرانده و در شهر برن تحصیل کرده است.

کره جنوبی: کره شمالی در صدد آزمایش‌های موشکی بیشتر است

مقامات کره جنوبی می‌گویند کره شمالی آزمایش‌های موشکی جدیدی را در برنامه خود دارد. آن‌ها خواهان حضور نظامی بیشتر آمریکا شده‌اند.

به‌گزارش رویترز، مقامات کره جنوبی می‌گویند فعالیت‌ها در سایت‌های موشکی کره شمالی حاکی از آن است که این کشور آزمایش‌های موشکی تازه‌ای می‌خواهد به‌اجرا گذارد.

یانگ کیونگ ـ سو، معاون وزیر دفاع ملی کره جنوبی روز دوشنبه ۴ سپتامبر / ۱۳ شهریور در پارلمان این کشور گفت: «ما همچنان شاهد نشانه‌هایی از احتمال شلیک موشک‌های بالستیکی بیشتر کره شمالی هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که کره شمالی یک موشک بالستیک بین قاره‌ای دیگر را پرتاب کند.»

کره شمالی روز یکشنبه ۳ سپتامبر / ۱۲ شهریور ششمین آزمایش هسته‌ای خود که قوی‌ترین نوع آن تاکنون بود را با انفجار یک بمب هیدروژنی انجام داد و تنش‌های روزهای اخیر خود با آمریکا را شدت بخشید. آمریکا در واکنش رژیم پیونگ‌یانگ را به «واکنش گسترده نظامی» تهدید کرد.

به‌گفته یانگ کیونگ ـ سو، کره جنوبی روز دوشنبه با آمریکا در مورد اعزام ناوهای هواپیمابر و بمب‌افکن‌های استراتژیک به شبه‌جزیره کره گفت‌وگو کرده است.

این کشور در پاسخ به آزمایش بمب هیدروژنی در کره شمالی، در یک رزمایش نظامی موشک‌های بالستیک زمین به زمین شلیک کرد. در این رزمایش حمله به پایگاه‌های اتمی کره شمالی شبیه‌سازی شد. افزون بر این کره جنوبی نصب سامانه پدافند موشکی تاد را از سر می‌گیرد.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین گفته است که چهار پرتابگر موشک باقی‌مانده از سامانه دفاع موشکی جدید ایالات متحده را مورد استفاده قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.