ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بزرگ‌ترین رزمایش نظامی اسرائیل در ۱۹ سال گذشته برای مقابله با حزب‌الله لبنان

مهم‌ترین هدف ارتش اسرائیل از رزمایش «نور داگان» مقابله با کیفیت‌های تازه حزب‌الله لبنان به عنوان یک ارتش مجهز و کارآزموده با ۴۰ هزار سرباز و ۱۰۰ هزار موشک است.

ارتش اسرائیل شامگاه گذشته یک رزمایش نظامی را برای مقابله با تهدیدات حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی اسرائیل آغاز کزده است. این رزمایش بزرگ‌ترین رزمایش ارتش اسرائیل در ۱۹ سال گذشته است.

بزرگ‌ترین رزمایش نظامی اسرائیل در ۱۹ سال گذشته برای مقابله با حزب‌الله لبنان

در رزمایش ارتش اسرائیل برای مقابله با تهدیدات حزب‌الله لبنان همه شاخه‌‌ها و واحدهای ارتش اسرائیل شرکت دارند.

مقامات اسرائیلی برآورد کرده‌اند که ارتش اسرائیل خواه‌ناخواه در آینده‌ای نه چندان دور در مرزهای شمالی این کشور با حزب‌الله لبنان درگیر می‌شود. ابعاد درگیری احتمالی و شکل جنگ متفاوت است.

مقامات ارتش اسرائیل گمان می‌کنند علاوه بر تهدید موشکی از سوی حزب‌الله لبنان، صدور خشونت‌ها به درون خاک اسرائیل از طریق حمله به شهرک‌های یهودی‌نشین نیز یکی از چالش‌ها در آینده خواهد بود.

در رزمایش «نورِ داگان» نیروهای واحد جنگ سایبری، واحدهای اطلاعات عملیات، واحد شنود، واحدهای ترابری و پشتیبانی در کنار نیروهای ستاد پشت جبهه که کار تخلیه جمعیت از شهرها و شهرک‌‌ها به عهده آن‌هاست، شرکت دارند.

در شمال اسرائیل بیش از یک میلیون نفر زندگی می‌کنند. مقامات اسرائیلی می‌گویند با حمله حزب‌الله لبنان به شهرک‌ها و شهرهای شمالی اسرائیل دست‌کم یک چهارم جمعیت این نواحی می‌بایست تخلیه و جابجا شوند. در این عملیات تخلیه بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت اسرائیل در شهرها و شهرک‌ها این نواحی شبیه‌سازی می‌شود.

مئیر داگان فرمانده موساد بود که اکنون درگذشته است و این رزمایش را به نام او نام‌گذاری کرده‌اند.

بعد از آخرین درگیری بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۶، حزب‌الله موفق شده نیروهای خود را بازسازی و تقویت کند. مقامات اسرائیلی پیش‌بینی کرده‌اند که حزب‌الله لبنان بیش از ۱۰۰ هزار موشک  و هزاران خمپاره‌انداز و راکت در اختیار دارد. موشک‌های حزب‌الله می‌توانند مناطق مرکزی اسرائیل را هدف قرار دهند.

آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل هشدار داده است که اگر این بار ارتش اسرائیل با حزب‌الله لبنان درگیر شود، ارتش اسرائیل فقط به زیرساخت‌های حزب‌الله در جنوب لبنان توجه نمی‌کند، بلکه کل خاک لبنان را هدف قرار می‌دهد.

حزب‌الله لبنان ۴۰ هزار سرباز دارد و در جنگ داخلی سوریه به تجربه و مهارت‌های نطامی‌اش افزوده شده و حالا به یک ارتش کامل و منظم تبدیل شده است. مهم‌ترین هدف ارتش اسرائیل از رزمایش «نور داگان» مقابله با کیفیت‌های تازه حزب‌الله لبنان است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در بیت‌المقدس ادعا کرده بود که ایران در سوریه و لبنان در پی ساخت «موشک‌هایی با کنترل دقیق» است و می‌خواهد با ایجاد چند جبهه جدید در این دو کشور علیه اسرائیل، امنیت آن را به خطر بیندازد. سعد حریری نخست وزیر لبنان اما این موضوع را تکذیب کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.