ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره جنوبی دوباره «هسته‌ای» می‌شود

انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی میلیاردی و استقرار جنگ‌افزارهای هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی از اقداماتی‌ست که رؤسای جمهور آمریکا و کره جنوبی بر سر آن به توافق رسیده‌اند.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که این احتمال وجود دارد که جنگ‌افزارهای هسته‌ای ایالات متحده آمریکا در کره جنوبی مجدداً مستقر شوند. در همان حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی با مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی انعقاد  یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش میلیاردها دلار را در چشم‌انداز قرار داد.

یک مسابقه تسلیحاتی تازه در شبه‌جزیره کره آغاز می‌شود (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، سونگ یونگ-مو، وزیر دفاع کره جنوبی در سخنانی که روز گذشته در پارلمان این کشور ایراد کرد از استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از گزینه‌ها برای مقابله با تهدید کره شمالی نام برد. او یادآوری کرد که در شرایط کنونی لازم است که همه گزینه‌ها بررسی و بهترین راهکار برای مقابله با تهدید کره شمالی انتخاب شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم در گفت‌وگوی تلفنی با مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی جوانب مختلف بحران شبه‌جزیره کره را بررسی کرد.

واشتگتن‌پست گزارش داده است که در این گفت‌وگو رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور کره جنوبی بر سر چند اقدام مشخص به توافق رسیدند:

تاکنون موشک‌های بالستیک کره جنوبی مجاز بودند که کلاهکی تا حد ۵۰۰ کیلوگرم حمل کنند. این محدودیت برداشته شده است.

علاوه بر این رؤسای جمهور دو کشور بر سر یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش میلیاردها دلار توافق کردند. کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ موافقت خود را با این قرارداد به اطلاع مون جه این رسانده. هنوز ارزش دقیق این قرارداد تسلیحاتی اعلام نشده است.

و سرانجام وزارت دفاع کره جنوبی هم اعلام آمادگی کرده که تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی آمریکا در خاک کره جنوبی مستقر شوند.

ایالات متحده آمریکا تا پیش از سال ۱۹۹۱ سلاح‌های اتمی و توپخانه‌هایی با مهمات هسته‌ای در خاک کره جنوبی مستقر کرده بود. اما بعد از انعقاد توافق‌نامه‌ای بین کره شمالی و کره جنوبی مبنی بر کاهش تسلیحات هسته‌ای، آمریکا در زمان ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش (پدر) تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی‌اش را از خاک کره جنوبی خارج کرد. بعد از آزمایش ششمین بمب هسته‌ای در کره شمالی، قرار است که این تسلیحات به کره جنوبی بازگردند. مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی اما هفته گذشته اعلام کرده بود که استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی آمریکا در خاک کره جنوبی فقط به عنوان یکی از گزینه‌ها در نظر گرفته شده است.

پیونگ‌یانگ شنبه ۲ سپتامبر ششمین بمب اتمی خود را آزمایش کرد. در اجلاس فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته است که فقط با شدیدترین تدابیر ممکن علیه کره شمالی می‌توان از طریق دیپلماتیک بحران شبه‌جزیره کره را حل کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یکشنبه ۳ سپتامبر احتمال حمله نظامی به کره شمالی را رد نکرد. او در توئیتی نوشته: هفته‌ای بزرگ در راه است.

معلوم نیست که این پیام توئیتری ترامپ الزاماً به بحران شبه‌جزیره کره اشاره کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.