ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفتگو با ربابه رضایی همسر رضا شهابی

ربابه رضایی: تا دیر نشده همسرم، رضا شهابی را آزاد کنید

ربابه رضایی همسر رضا شهابی به همراه گروهی از فعالان اجتماعی بهارستان رفت تا بگوبد جان همسرش در خطر است. رادیو زمانه با او گفت و گو کرده است.

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد از ۱۸ مرداد در زندان رجایی شهر در اعتصاب غذا بسر می‌برد. ربابه رضایی همسر او در حالی که گروهی از فعالان اجتماعی او را همراهی می‌کردند، صبح سه شنبه ۱۴ شهریور به بهارستان رفت تا به نمایندگان مجلس بگوبد جان همسرش در خطر است. مأموران مستقر در محل اجازه تجمع به آن‌ها ندادند و پراکنده‌شان کردند.

تجمع ۱۴ شهریور

آخرین ملاقات ربابه رضایی با رضا شهابی روز ۸ شهریور در زندان بود که او سمت چپ بدنش بی‌حس شده بود و توان راه رفتن نداشت. پس از آن خبری منتشر شد مبنی بر این که او را برای وصل سرم به درمانگاه زندان بردند اما شهابی نپذیرفته است.

از آن روز کسی از وضعیت رضا شهابی خبر ندارد.

ربابه رضایی که تجمع امروز به ابتکار و با فراخوان او برگزار شد به رادیو زمانه گفت همسرش جرمی مرتکب نشده و دستگیری او غیرقانونی است. رضایی گفت ماموران ما را متفرق کردند و کسی از نمایندگان هم برای گفتگو با ما نیامد.

ربابه رضایی: «همسر من یک کارگر است و جرمی مرتکب نشده. تا دیر نشده آزادش کنید.»

گفتگو با ربابه رضایی را بشنوید:

اجتماعی که امروز قرار بود مقابل مجلس برگزار شود به راهپیمایی در خیابان‌های اطراف مجلس تبدیل شد و به مترو کشیده شد. معترضان که پلاکارهایی در محکومیت دستگیری مجدد رضا شهابی در دست داشتند، از جمله شعار می‌دادند: کارگر زندانی آزاد باید گردد/ آزادی شهابی خواسته فوری ماست/ کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد.

چند فیلم از راهپیمایی امروز منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.