ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه در دیرالزور محاصره داعش را شکست

در دیرالزور دو منطقه وجود دارد که در اختیار رژیم سوریه است اما داعش آن‌ها را محاصره کرده بود. به‌رغم مقاومت داعش سرانجام یکی از این مناطق از محاصره خارج شد.

تلویزیون دولتی سوریه و حزب‌الله لبنان اعلام کردند که نیروهای دولتی سوریه روز سه‌شنبه ۵ سپتامبر / ۱۴ شهریور با یک ضدحمله توانستند محاصره گروه «دولت اسلامی» (داعش) در یکی از مناطق دیرالزور را بشکنند.

داعش شهرهای مهم‌اش در دیرالزور را سال گذشته از دست داد اما هنوز حضورش را در شرق رود فرات حفظ کرده

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، منطقه آزادشده، پایگاه تیپ ۱۳۷ در دیرالزور است که ارتش سوریه موفق شد به سربازان این پایگاهِ تحت محاصره‌ی داعش برسد.

پیش از آن، صبح سه‌شنبه گزارش شده بود که واحدهای پیش‌افتاده ارتش سوریه که توسط نیروی هوایی روسیه پشتیبانی می‌شوند به دو کیلومتری پایگاه تیپ ۱۳۷، جایی که نیروهای دولتی مستقر هستند رسیدند اما با مقاومت داعش مواجه شدند.

در شهر دیرالزور دو منطقه وجود دارد که در دست نیروهای دولتی سوریه قرار دارند اما داعش آن‌ها را از سال ۲۰۱۵ در محاصره خود دارد. این دو منطقه پایگاه تیپ ۱۳۷ و یک فرودگاه نظامی هستند.

هدف ارتش سوریه شکستن محاصره داعش در پایگاه تیپ ۱۳۷ بود که توسط جاده‌ای به محله‌های غرب دیرالزور وصل می‌شود. این محله‌ها نیز تحت کنترل دولت و در محاصره داعش قرار دارند.

یک منبع امنیتی سوریه پیش از شکستن محاصره به خبرگزاری فرانسه گفته بود: «داعش در این منطقه با اعزام جنگجویانی که بیشتر آن‌ها خارجی‌اند تقویت شده و می‌خواهد مانع از رسیدن ارتش به نیروهایی شود که در داخل پایگاه مستقر هستند.»

به‌گفته یک روزنامه‌نگار محلی، در محله‌های تحت کنترل دولت که توسط داعش محاصره شده‌اند صدای تیراندازی و انفجارهای شدید به‌گوش می‌رسید.

این روزنامه‌نگار نیز گفته بود در این بخشِ شهر که مردم به‌دلیل محاصره از کمبود مواد غذایی و دارو رنج می‌برند، پرچم‌های رژیم در همه جا دیده می‌شد و برخی به استقبال «پیروزی» می‌رفتند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز گفته بود: «نیروهای رژیم به‌دلیل وجود مین‌های کارگذاری‌شده هنوز موفق نشده‌اند به پایگاه تیپ ۱۳۷ برسند.»

به‌گفته عبدالرحمان، در طول شب داعش دست به چندین ضدحمله زد بدون آن‌که موفق شود مناطقی را که از دست داده بود تصرف کند.

یک منطقه دیگر در جنوب دیرالزور که در اختیار رژیم سوریه است شامل یک فرودگاه نظامی و سه محله می‌شود که این مناطق نیز در محاصره داعش قرار دارند.

بر اساس آمار سازمان ملل در مناطقی از دیرالزور که تحت محاصره داعش بوده است حدود ۹۳ هزار نفر زندگی می‌کنند.

داعش از سال ۲۰۱۴ نیمی از دیرالزور و سرزمین‌های اطراف آن را در اختیار خود دارد.

این گروه در شمال سوریه تاکنون بیش از نیمی از مناطق تحت کنترل خود در رقه را نیز از دست داده است. نبردهای رقه از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی از کردها و عرب‌ها، پیش برده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.