ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: بیش از ۲۰۰۰ کشته و مجروح در بمباران‌های سال ۲۰۱۷ عربستان در یمن

شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید بر اساس بررسی‌هایش بمباران‌های عربستان سعودی در تناسب با میزان تهدید نبوده. زیرساخت‌ها عمداْ هدف قرار گرفته است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی که سه‌شنبه ۵ سپتامبر درباره جنگ داخلی یمن منتشر کرده، اعلام کرده که در یمن در فاصله بین ژوئن ۲۰۱۶ تا اوت ۲۰۱۷ بیشترین قربانیان غیر نظامی در اثر حملات نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس آماری که شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داده در بازه زمانی یاد شده، دست‌کم ۹۳۳ غیر نظامی در بمباران‌ها کشته شده‌اند و دست‌کم ۱۴۲۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

سازمان ملل: بیش از ۲۰۰۰ کشته و مجروح در بمباران‌های سال ۲۰۱۷ عربستان در یمن

در گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل آمده است:

«علاوه بر بازارها، مناطق مسکونی، مراسم تشییع جنازه کشته‌شدگان و همچنین زیرساخت‌های عمومی و خصوصی هدف بمباران‌های نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی قرار گرفته است.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل در این گزارش گفته است که عملیات نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن بدون در نظر گرفتن پیامدهایش برای غیر نظامیان انجام شده و شدت آن هم در تناسب با میزان تهدید نبوده است:

«در برخی موارد اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که هیچ اقدامی برای کاهش خسارت‌ها به غیر نظامیان و تلفات آن‌ها انجام نشده است.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده که حوثی‌ها هم دست‌کم ۱۷۸ غیر نظامی را به قتل رسانده‌اند و دست‌کم ۴۲۰ نفر از غیرنظامیان هم در اثر حملات آن‌ها مجروح شده‌اند.

سید حسین، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از طرفین درگیری و «همه قدرت‌هایی که از طرف‌های متخاصم حمایت می‌کنند» خواسته‌ است که به مردم یمن رحم کنند.

در گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل گفته شده که در اثر جنگ داخلی یمن، خلای قدرتی در این کشور به وجود آمده که باعث رشد و گسترش شبکه القاعده در جنوب و جنوب غربی یمن و به ویژه در شهر «تعز» شده است.

شورشیان حوثی از دو سال پیش تاکنون ادعا می‌کنند که در شهر «تعز» در جنوب یمن با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، ستیزه‌جویان القاعده با نیروهای دولتی هم‌پیمان شده‌اند و شانه به شانه آن‌ها با حوثی‌ها می‌جنگند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به سبب این تحولات از همه طرفین درگیری خواسته است دست از دشمنی بردارند و بر سر میز مذاکره مشکلاتشان را با هم حل کنند.

در سال ۲۰۱۴ شیعیان حوثی که جمهوری اسلامی ایران از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، از شهر  صعده در شمال یمن به پایتخت هجوم بردند و ‌در ائتلافی شکننده با علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن، کاخ ریاست جمهوری در صنعا را تصرف کردند و عبدالربه منصور را وادار به استعفا کردند. از آن پس عربستان سعودی در مارس ۲۰۱۵ با حملات هوایی و بمباران مواضع حوثی‌ها وارد جنگ داخلی یمن شد.

سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که از آغاز جنگ داخلی یمن تاکنون دست‌کم ۱۰ هزار غیر نظامی کشته و ۴۷ هزار نفر هم مجروح شده‌اند.

در اثر این جنگ بیش از سه میلیون نفر از یمنی‌ها آواره شده‌اند و ۱۷ میلیون از جمعیت ۲۶ میلیونی یمن هم از دسترسی به غذای کافی محروم مانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.