ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازی ایران و سوریه: آیا همه نمایندگان زن به ورزشگاه می‌روند؟

زنان عادی اجازه ورود به ورزشگاه برای تماشای مسابقه ایران و سوریه را نیافتند اما برخی از زنان مجلس می‌خواهند برای دیدن این مسابقه بروند. برخی هم با حضور گزینشی مخالفت کرده‌اند.

زنان عادی اجازه ورود به ورزشگاه برای تماشای مسابقه ایران و سوریه را نیافتند اما رئیس فراکسیون زنان مجلس از صدور مجوز حضور برخی نمایندگان زن در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی ایران و سوریه خبر داده و در عین حال گفته که معتقد است تا وقتی امکان حضور آزادانه همه زنان در ورزشگاه ها میسر نشده، مخالف اینگونه حضور گزینشی زنان است.


مسابقه فوتبال ایران و سوریه برای انتحاب تیم برتر جام جهانی روسیه، امروز ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد. موضوع حضور زنان در استادیوم برای تماشای این بازی مدت‌هاست در فضای شبکه‌های اجتماعی داغ است. تعدادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی با هشتگ ورزشگاه ۱۰۰ هزار دختری، از مردان خواسته بودند برای طرح مطالبه حضور زنان در ورزشگاه، ابرای تماشای مسابقه نروند.

چند روز قبل هم تعدادی از کاربران خبر داده‌بودند که لینک خرید بلیت این مسابقه برای زنان فعال شده اما مدت کوتاهی بعد، اعلام شد که اشتباهی پیش آمده و پول خریداران به آنها بازگردانده خواهد شد. امروز و همزمان با برگزاری مسابقه، گروهی از فعالان فضای مجازی با تغییر پروفایل خود خواستار حضور زنان در ورزشگاه آزادی شدند.

همزمان، پروانه سلحشوری گفته که امروز از طرف وزارت ورزش به او و برخی دیگر از زنان نماینده مجلس اطلاع دادند که مجوزی برای حضورشان در استادیوم آزادی برای تماشای مسابقه فوتبال ایران و سوریه صادر شده است..

او گفته: «من همانگونه که در زمان بازی‌های والیبال هم حضور گزینشی در ورزشگاه را نپذیرفتم، اعلام کردم که مخالف این نحوه برخورد با حضور زنان در ورزشگاه هستم و امروز هم به استادیوم آزادی نخواهم رفت.»

سلحشوری گفته: «تا زمانی که دختران این کشور برای دیدن یک بازی مجبورند با پوشش پسرانه و هزار مشکل خود را به ورزشگاه‌ها برسانند، من به عنوان نماینده این مردم دوست ندارم با یک مجوز خاص در ورزشگاه حاضر شوم و شخصا این نوع برخورد وزارت ورزش با موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را نمی پسندم.»

اما رویکرد همه زنان نماینده مجلس به موضوع یکسان نبوده است. طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس روایت دیگری از ماجرا دارد و می‌خواهد در این مسابقه حاضر شود.

سیاوشی گفته: «وزارت ورزش در تماسی با اعضای کمیته اعلام کرد که بلیت‌ها آماده است و امکان حضور شش عضو کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی در استادیوم فراهم شده است.»

او گفته موضوع حضور گزینشی خانم‌ها در ورزشگاه آزادی مطرح نبوده و این حضور به درخواست خود نمایندگان بوده است.

او گفته خواسته زنان و خانواده‌ها برای حضور در ورزشگاه خواسته به حقی است، و او  در راستای همین مطالبه در ورزشگاه آزادی حضور پیدا می‌کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    جای خالی علی شجاعی در جناح چپ کاملا مشخص بود.

  • Nader

    در وقت‌های تلف شده مشخص نشد چرا بیرانوند برای شروع مجدد عجله دارد. ایران منتظر سوت پایان بود اما شروع مجدد عجیب و عجولانه بیرانوند، در ادامه منجر به فروپاشی دروازه ایران شد!