ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه عربستان سعودی منکر آغاز بهبود روابط با ایران است

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، این موضوع را که ممکن است پس از مراسم حج روابط دیپلماتیک با ایران از سر گرفته شود، منتفی دانسته است.

عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان، این موضوع را که ممکن است پس از مراسم حج روابط دیپلماتیک با ایران از سر گرفته شود، منتفی دانسته است. او این موضوع را در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن بیان کرد که در طی آن امیدواری‌ای را که محمد جواد ظریف در ماه گذشته پیش از مراسم حج درباره بهبود روابط با عربستان ابراز کرده بود، مضحک خواند. او تأکید کرد که ایران باید رویه خود را تغییر دهد و "به حقوق بین‌الملل احترام بگذارد":

عادل جبیر در مصاحبه لندن در مورد قطر هم اظهار نظر کرد و گفت اگر تنش با این کشور دو سال هم طول بکشد، ریاض سیاست‌اش را تغییر نخواهد داد.

عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان

اظهارات مقامات ایرانی

آخرین اظهارات محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در مورد بهبود روابط با عربستان سعودی احتیاط ‌‌آمیز است. او در روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور در مصاحبه با "خبر آنلاین" از بهبود سریع روابط با عربستان سخنی نگفت، و به جای ایران، عربستان را غیر مستقیم شایق به بهبود روابط نشان داد. او به این پرسش که آیا «چشم انداز تغییر در روابط را مثبت می‌بینید» چنین پاسخ داد: «من هنوز چشم انداز واضح و مشخصی برای تغییر ندیده‌ام؛ اما اگر چنین تحولی در تفکر سعودی پیدا شود، حتما تحول مثبتی است و با واکنش مثبت ایران مواجه خواهد شد.»

علیرضا رحیمی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان هم در مورد روابط با عربستان اظهار نظر کرده است. او با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشته که شواهدی وجود دارد که به زودی گشایشی در روابط تهران و ریاض پیدا خواهد شد. او افزوده است «اگر عربستان درخواستی درباره ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک داشته باشد، ایران با رویکرد مثبت چنین درخواستی را بررسی خواهد کرد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.