ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه اروپا: مجارستان و اسلواکی باید پناهجویان را بپذیرند

مجارستان و اسلواکی نمی‌خواستند پناهجویانی که به اروپا آمده‌اند را بپذیرند، اکنون دیوان دادگستری اروپا حکمی صادر کرده که بر اساس آن این دو کشور باید پناهجویان را بپذیرند.

مجارستان و اسلواکی نمی‌خواستند پناهجویانی که به اروپا آمده‌اند را بپذیرند، اکنون دیوان دادگستری اروپا حکمی صادر کرده که بر اساس آن این دو کشور باید پناهجویان را بپذیرند.

دیوان دادگستری اروپا گفته است تصمیم اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ در مورد توزیع پناهجویان در کشورهای مختلف اروپا درست بود.

استدلال دادگاه این بود که توزیع توافق‌شده پناهجویان در اتحادیه اروپا به عنوان یک اقدام موقت، به‌منظور کاستن بار یونان و ایتالیا در این زمینه مجاز است و به تصویب قانونی رسمی در این‌باره توسط پارلمان ملی کشورها نیازی نیست.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا دو سال پیش با اکثریت آرا بر علیه مقاومت مجارستان، اسلواکی، رومانی و جمهوری چک با تقسیم ۱۲۰ هزار پناهجو در بین کشورهای اروپایی موافقت کردند تا به یونان و ایتالیا در این‌باره کمک کنند.

هنوز ۳۰ هزار پناهجو به کشورهای دیگر منتقل نشده‌اند. اسلواکی تنها ۱۶ نفر را پذیرفته و مجارستان تاکنون هیچ پناهجویی را قبول نکرده است.

اگر این کشورها و کشورهای دیگری که پناهجویان را نمی‌پذیرند همچنان علیه این حکم دیوان دادگستری اروپا عمل کنند، کمیسیون اتحادیه اروپا می‌تواند براساس حکم دادگاه اقدامات مربوط به نقض قوانین را انجام دهد که از جمله می‌تواند منجر به جریمه‌های مالی بالا شود.

مقامات بروکسل پیش از این در ماه ژوئن نخستین گام‌های قضائی علیه مجارستان، لهستان و جمهوری چک را برداشته بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.