ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تبلیغات برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان آغاز شد

این کمپین تا ۲۲ سپتامبر سال جاری ادامه دارد. در استان کرکوک ۴۳ مرکز در شهرستان‌ها و شهرها و اردوگاه‌های آوارگان افتتاح شده است.

کمپین تبلیغاتی برای همه‌پرسی استقلال کردستان در اربیل و در استان کرکوک آغاز شد. این کمپین تا ۲۲ سپتامبر سال جاری ادامه دارد.

تبلیغات برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان آغاز شد

مارس سال جاری احزاب «اتحاد میهنی کردستان» و «دموکرات کردستان» تاریخ برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق را ۲۵ سپتامبر اعلام کردند. علاوه بر ترکیه و ایران، ایالات متحده آمریکا هم از مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان خواسته است همه‌پرسی استقلال را به تعویق بیندازد. در عراق نیز این نگرانی وجود دارد که هدف اصلی از برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق، نه استقلال، بلکه ضمیمه کردن کرکوک با میدان‌های نفتی‌اش به اقلیم کردستان عراق است.

دفتر انتخابات و همه‌پرسی در استان کرکوک اعلام کرده که کمیته انتخابات مقدمات برگزاری همه‌پرسی را به انجام رسانده.

دفتر انتخابات پیش‌بینی کرده که در مجموع در استان کرکوک ۹۲۵ هزار نفر در همه‌پرسی استقلال کردستان شرکت می‌کنند. علی الشوانی، مدیر دفتر انتخابات در استان کرکوک اعلام کرده که ۴۳ مرکز در شهرستان‌ها و شهرها و اردوگاه‌های آوارگان افتتاح شده است.

شورای استانی کرکوک در جلسه‌ای که سه‌شنبه ۲۹ اوت برگزار شد، شرکت در همه‌پرسی استقلال کردستان را به تصویب رساند. ترکمان‌ها و عرب‌ها جلسه شورای استانی کرکوک را تحریم کرده بودند. حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق و نوری مالکی معاون رئیس جمهور این کشور برگزاری همه‌پرسی استقلال در استان کرکوک را محکوم کرده‌اند.

اسامه نجیفی، سیاستمدار سنی‌مذهب و معاون دوم رئیس جمهور عراق نیز اعلام کرده که مصوبه شورای استانی کرکوک غیر قانونی و بدون مشارکت عرب‌ها و ترکمان‌های سنی‌مذهب فاقد «مشروعیت» است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.