ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: غرب چشمانش را بر سرکوب در بحرین می‌بندد

عفو بین‌الملل می‌گوید دولت بحرین از ژوئن ۲۰۱۶ تا ژوئن سال جاری میلادی ۱۶۹ نفر از مخالفان را یا دستگیر کرده، یا شکنجه داده و یا ممنوع‌الخروج کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش تازه‌ای کشورهای غربی، به‌ویژه آمریکا و بریتانیا را متهم کرده که چشمان خود را بر سرکوبی که در بحرین می‌گذرد بسته‌اند. بر اساس این گزارش بین ژوئن ۲۰۱۶ و ژوئن سال جاری میلادی ۱۶۹ نفر از مخالفان در بحرین یا دستگیر شده‌اند، یا تحت شکنجه قرار گرفته‌اند و یا ممنوع‌الخروج شده‌اند.

یکی از حرکت‌های اعتراضی مخالفان در بحرین ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، عفو بین‌الملل گزارش خود درباره بحرین را پنج‌شنبه ۷ سپتامبر / ۱۶ شهریور منتشر کرده و در آن گفته است این سرکوب‌ها به قیمت جان دست‌کم شش نفر، از جمله یک کودک تمام شده است.

همچنین ۹ مورد شکنجه مخالفان در بازداشت به این سازمان مدافع حقوق بشر گزارش شده که هشت مورد آن تنها در ماه مه ۲۰۱۷ بوده است.

سازمان عفو بین‌الملل از سکوت آمریکا و بریتانیا در این‌باره اظهار تأسف کرده و گفته است این دو کشور توانایی قوی برای نفوذ بر حکومت بحرین دارند. ناوگان پنجم ایالت متحده در بحرین مستقر است و نیروی دریایی بریتانیا نیز در این کشور دارای امکانات مهمی است.

این سازمان مدافع حقوق بشر تأکید کرده که بر خلاف باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی این کشور حتی یک کلمه هم درباره چنین وضعیتی در بحرین سخن نگفته است.

در گزارش آمده است: «در ماه مارس ۲۰۱۷، ترامپ به حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین گفت: "با این دولت فشاری وجود نخواهد داشت". به نظر می‌رسد بحرین این سخن را به‌عنوان چراغ سبزی تفسیر کرده تا سرکوب را ادامه دهد.»

بحرین که توسط خاندان پادشاهی سنی‌مذهب اداره می‌شود، دارای جمعیت غالب شیعه است که خواهان به‌رسمیت شناختن حقوق خود است.

این کشور از زمان «بهار عربی» در سال ۲۰۱۱ دچار بحران است. دولت بحرین ایران را متهم به دخالت در امور خود می‌کند و می‌گوید جمهوری اسلامی به مخالفان شیعه بحرین سلاح می‌رساند تا حکومت این کشور را سرنگون کنند. ایران این اتهامات را رد می‌کند.

حکومت بحرین همواره نقض حقوق بشر در کشور خود را رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.