ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسرائیل به یک پایگاه نظامی ـ تحقیقاتی در غرب سوریه

اسرائیل به پایگاهی در سوریه حمله کرده که در آن یک مرکز تحقیقاتی‌. قرار دارد. به‌ گفته آمریکا در این مرکز گاز سارین تولید می‌شود.

فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرده که بامداد پنج‌شنبه ۷ سپتامبر / ۱۶ شهریور اسرائیل چند فروند موشک به سوی یک مرکز پژوهشی در حوالی شهر مصیاف شلیک کرده. دولت اسرائیل اما تاکنون مسئولیت این حمله موشکی را به عهده نگرفته است.

اسرائیل سوریه را هدف قرار داد. ـ عکس از آرشیو

در اطلاعیه فرماندهی کل ارتش سوریه گفته شده که در این حمله موشکی دست‌کم دو نفر کشته شده‌اند.

فرماندهی ارتش کل سوریه در اطلاعیه خود نسبت به «پیامدهای خطرناک» چنین اقدامات خشونت‌آمیزی برای ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه هشدار داده است.

گزارش شده است که حمله موشکی اسرائیل در ساعت دو و نیم بامداد اتفاق افتاد است. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند یک کاروان نظامی که حامل سلاح برای حزب‌الله لبنان بوده، هدف این حمله موشکی قرار گرفته است.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اما گزارش داده که یک مرکز تحقیقاتی در شمال غرب سوریه مورد هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفته.

شهر مصیاف در حدود ۶۰ کیلومتری شرق شهر ساحلی تارتوس است که متحد روسی رژیم بشار اسد در آن‌جا پایگاه دریایی دارد.

براساس اطلاعیه فرماندهی کل ارتش سوریه، محلی که مورد هدف اسرائیل قرار گرفته در واقع یک پایگاه نظامی در شمال مصیاف است که بخشی از آن مرکز آموزش‌های نظامی و بخش دیگر «مرکز تحقیقات و پژوهش‌های علمی سوریه» (SSRC) است.

آمریکا این مرکز پژوهشی را متهم به تولید گاز سارین کرده بود؛ سلاحی که براساس گزارش سازمان ملل متحد برای حمله شیمیایی مرگبار به خان شیخون مورد استفاده قرار گرفت.

در حملات شیمیایی ۴ آوریل / ۱۵ فروردین به خان شیخون واقع در استان ادلب در شمال غرب سوریه دست‌کم ۹۰ نفر، از جمله ۳۱ کودک کشته شدند.

روز چهارشنبه ۶ سپتامبر / ۱۵ شهریور کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد در امور سوریه برای اولین بار در گزارشی دولت سوریه مسئول حمله به خان شیخون دانست و دمشق را به «جنایت جنگی» متهم کرد.

در گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل آمده بود: « تمام شواهد موجود منجر به این نتیجه‌گیری می‌شوند که دلایل معقولی وجود دارد که نیروی هوایی بمبی را منفجر کرده که گاز سارین را منتشر کند.»

گزارش این تحقیقات بر اساس مصاحبه با هزاران شاهد و قربانی، و مدارک و تصاویر ماهواره‌ای تهیه شده است.

ارتش سوریه در اطلاعیه خود پس از حمله اسرائیل به‌طور مشخص از «مرکز تحقیقات و پژوهش‌های علمی سوریه» یاد نمی‌کند.

دمشق استفاده از سلاح‌های شیمیایی در خان شیخون را «ساختگی» نامید.

از آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل چندین حمله هوایی به خاک این کشور انجام داده. در برخی از این حملات اسرائیل مواضع حزب‌الله لبنان را نیز مورد هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.