ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خلیج فارس عربستان: با ایران همچون داعش برخورد کنید

توئیت وزیر سعودی در امور خلیج فارس: «سرچشمه تروریسم و افراطگرایی در جهان، ایران و فرزندش حزب شیطان هستند و جهان همانطور که با داعش برخورد کرد، باید با منبع آن برخورد کند.»

وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس در پیامی توئیتری تلویحاً خواستار مقابله نظامی با ایران شد.

سرنوشت روابط ایران و عربستان هنوز مشخص نیست

ثامر السبهان، وزیر امور خلیج فارس سعودی وابسته به وزارت خارجه این کشور، جمعه، هشتم سپتامبر در پیامی توئیتری نوشت: «سرچشمه تروریسم و افراط‌گرایی در جهان، ایران و فرزند بزرگش حزب شیطان هستند و جهان همانطوری که با داعش [گروه «دولت اسلامی»] برخورد کرد، باید با منبع آن نیز برخورد کند. ملل ما نیازمند صلح و امنیت هستند».

مقام‌های تندروی سعودی به گروه شیعی حزب‌الله لبنان که تحت حمایت ایران است، «حزب شیطان» می‌گویند.

— ثامر السبهان (@thamersas) September 8, 2017

پیش از این گفته شده بود که نشانه‌هایی از بهبود روابط بین عربستان و ایران به چشم می‌خورد.

    روزنامه «رأی الیوم»، چاپ لندن به نقل از منابعی در دولت عربستان مدعی شده بود که ریاض به رسانه‌هایش دستور داده تا از حمله به ایران و شیعیان منطقه خودداری کنند.

    پیش از آن نیز به گفته رسانه‌های ایرانی، قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق مدعی شده بود عربستان خواستار میانجیگری بغداد بین این کشور و اصلی‌ترین رقیب منطقه‌ای آن، ایران شده است.

    این خبر بعداً تکذیب شد و تهران نیز گفت که هیچ‌گونه نشانه‌ واضحی از رغبت عربستان سعودی برای بهبود روابط دریافت نکرده است.

    با این حال ایران گفته بود که از هر نوع میانجیگری میان کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی استقبال می‌کند.

    نخستین نشانه‌های بهبود رابطه ایران و عربستان با توافق این کشور برای اعزام حجاج ایرانی به مکه و مدینه آشکار شد.

    مقام‌های ایرانی گفتند که مذاکراتشان با مقام‌های سعودی «مثبت» بوده. آنها از رفتار «مناسب» کارکنان عربستانی با زائران ایرانی نیز خبر دادند و گفتند احتمالاً این شیوه رفتاری به آنها «دستور داده شده است».

    در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      • منصوریان ناصر از زاهدان

        عربستان و ایران هر دو داعش هستند. هیچ فرقی ندارند فقط دعوا بر سر اقتدار و قتل و غارت است. اگر نگاه کنید هر دو همدیگر را تکفیر می کنند، هر دو همدیگر را با همان الفاظ و یا همان ادبیات یکدیگر را تحقیر و تکذب و تهدید می کنند. و البته که هر دوان حق دارند و همدبگر را خوب می شناسند. یکی زرد و دیگری سیاه.

      • ارجمند اموزگار نام واقعی از تهرالن

        عربستانی ها درست می گویند. چرا که آنها خودشان داعشیان صدرند. مکه ی متعظمه مرکز تمامی داعشیان تاریخ است. گردن زدنهای علی اوج اسلامیت و داعشیت است. تا کنون هیچ داعشی و حزب الهی و بسیجی و داعشی و پاسداری و سپاهی و لباس شخصی و خامنه ای و خمینی و ابوبکر البغدادی و روح الله الموسوی الخمینی و سید العلی العالی الامام الخامنه ای ای و یا سلطانهای بیشرف عربستان و قطر و ابوظبی و کویت و اما رلت به گرد پای امام علی نرسیده اند. اینها با همه ی امامتشان و صبعیتشان و ولایتشان و مطلقیتشان شخصا گردن کسی را نزدند اینان بسیار مدرنند. اینان فقط دستور گردن زدن و سر به نیست کردن و تجاوز را صادر کرده اند. چرا که این فقط علی نیست که پیشوای آنان است. استالین و هیتلر و پولپوت حسن البنا و گبلز و همهی امامان گردن زنی هستند که تا بیضه های اسبشان را خون بگیرد گردن می زنند. همه ی اینها را با هم خمیع کنید می شود خمینی و خامنه ای و روحانیون شیعه و سنی در تمامیتشان. با تشکر از سایت زمانه چه این نظر را منتشر کند و چه نکند