ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرط الجزاير برای به رسمیت شناختن شورای انتقالی ليبی

<p>یکی از منابع دولتی الجزاير اعلام کرد اين کشور تنها در صورتی شورای ملی انتقالی لیبی را به&zwnj;عنوان حاکم رسمی لیبی به&zwnj;رسمیت خواهد شناخت که آن شورا متعهد شود با گروه ستیزه&zwnj;جوی القاعده در شمال آفریقا مبارزه کند.</p> <!--break--> <p>به گزارش روزنامه العربيه، این منبع بلندپایه الجزايری افزود کشور متبوع&zwnj;اش شواهدی در دست دارد که نشان می&zwnj;دهد افراط&zwnj;گرایانی که به دولت معمر قذافی تحویل داده شده بودند اینک آزادانه در لیبی در رفت&zwnj;وآمد هستند.</p> <p>به نوشته العربیه، الجزاير در گذشته نیز به&zwnj;رسمیت شناختن شورای ملی انتقالی ليبی را به پوزش اين شورا از الجزیره مشروط کرده بود.</p> <p>شورای ملی انتقالی ليبی، الجزاير را به پشتيبانی از معمر قذافی و ارسال نیروهای کمکی برای او متهم کرده بود.</p> <blockquote> <p>شورای ملی انتقالی ليبی، الجزاير را به پشتيبانی از معمر قذافی و ارسال نیروهای کمکی برای او متهم کرده بود</p> </blockquote> <p>روزنامه الجزايری خبر به نقل از منابع دولتی اعلام کرده بود وزارت امور خارجه آن کشور تنظیم پیش&zwnj;شرط&zwnj;های لازم برای هرگونه بهسازی روابط با شورای ملی انتقالی لیبی را آغاز کرده است. اساس این شروط گذر از اختلافاتی است که برپایه اتهامات بنغازی به&zwnj;وحود آمده است.</p> <p>العربیه همچنین افزوده است: &laquo;منابع حکومتی الجزاير نشان می&zwnj;دهند که الجزیره از هفته&zwnj;های آغازین سرکوب مسلحانه مخالفان در بنغازی، سقوط رژیم قذافی را پیش&zwnj;بینی کرده بود اما ترجیح داد به رسمیت شناختن شورای انتقالی را به برنامه&zwnj;های سیاسی آن شورا برای مسائل داخلی لیبی، واکنش غرب به تحولات لیبی، راهبردهای شورا درباره مسائل امنیتی و مبازره با تروریسم و نحوه برخورد شورا با ستیزه&zwnj;جویان لیبیایی که بازوی القاعده در شمال آفریقا را تشکیل می&zwnj;دهند مشروط سازد.&raquo;</p> <p>پيش از اين در ارديبهشت&zwnj;ماه سال جاری دحو ولد قابليه، وزير کشور الجزاير گفته بود: &laquo;روابط الجزاير با ليبی در صورتی که شورای انتقالی ليبی به قدرت برسد بحرانی خواهد شد، زيرا آن&zwnj;ها ما را به انتقال مزدوران برای کمک به قذافی متهم می&zwnj;کنند.&raquo;</p> <p>وی ضمن تکذيب اين اتهام افزوده بود: &laquo;اوضاع لیبی سبب ناامنی الجزایر شده است، زیرا شرایط را برای ورود تروریست&zwnj;ها فراهم کرده است.&raquo;<br /> &nbsp;</p>

یکی از منابع دولتی الجزاير اعلام کرد اين کشور تنها در صورتی شورای ملی انتقالی لیبی را به‌عنوان حاکم رسمی لیبی به‌رسمیت خواهد شناخت که آن شورا متعهد شود با گروه ستیزه‌جوی القاعده در شمال آفریقا مبارزه کند.

به گزارش روزنامه العربيه، این منبع بلندپایه الجزايری افزود کشور متبوع‌اش شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد افراط‌گرایانی که به دولت معمر قذافی تحویل داده شده بودند اینک آزادانه در لیبی در رفت‌وآمد هستند.

به نوشته العربیه، الجزاير در گذشته نیز به‌رسمیت شناختن شورای ملی انتقالی ليبی را به پوزش اين شورا از الجزیره مشروط کرده بود.

شورای ملی انتقالی ليبی، الجزاير را به پشتيبانی از معمر قذافی و ارسال نیروهای کمکی برای او متهم کرده بود.

شورای ملی انتقالی ليبی، الجزاير را به پشتيبانی از معمر قذافی و ارسال نیروهای کمکی برای او متهم کرده بود

روزنامه الجزايری خبر به نقل از منابع دولتی اعلام کرده بود وزارت امور خارجه آن کشور تنظیم پیش‌شرط‌های لازم برای هرگونه بهسازی روابط با شورای ملی انتقالی لیبی را آغاز کرده است. اساس این شروط گذر از اختلافاتی است که برپایه اتهامات بنغازی به‌وحود آمده است.

العربیه همچنین افزوده است: «منابع حکومتی الجزاير نشان می‌دهند که الجزیره از هفته‌های آغازین سرکوب مسلحانه مخالفان در بنغازی، سقوط رژیم قذافی را پیش‌بینی کرده بود اما ترجیح داد به رسمیت شناختن شورای انتقالی را به برنامه‌های سیاسی آن شورا برای مسائل داخلی لیبی، واکنش غرب به تحولات لیبی، راهبردهای شورا درباره مسائل امنیتی و مبازره با تروریسم و نحوه برخورد شورا با ستیزه‌جویان لیبیایی که بازوی القاعده در شمال آفریقا را تشکیل می‌دهند مشروط سازد.»

پيش از اين در ارديبهشت‌ماه سال جاری دحو ولد قابليه، وزير کشور الجزاير گفته بود: «روابط الجزاير با ليبی در صورتی که شورای انتقالی ليبی به قدرت برسد بحرانی خواهد شد، زيرا آن‌ها ما را به انتقال مزدوران برای کمک به قذافی متهم می‌کنند.»

وی ضمن تکذيب اين اتهام افزوده بود: «اوضاع لیبی سبب ناامنی الجزایر شده است، زیرا شرایط را برای ورود تروریست‌ها فراهم کرده است.»
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Anonymous

    ‫به من چه خیری میرسد که الجزایر با شورشیان لیبی شرط و قرار می گذارد. ‫از پیدایش جنبش سبز یکی از نگرانی های و سئوالهای بنده این بود که پرچم ‫جنبش سبز چه زنگی خواهد داشت ، بعد از سقوط نسبی قذافی و تغییر رنگ ‫و شکل پرچم توسط شورشیان به نظرم ‫آمد به برادارن سبز یاد آوری بکنم که تا ‫یک جنبش دیگر در کشورهای منطقه ‫بیش نیامده ، سریعأ پرچم سبز قبلی ‫لیبی که تمام سبز می باشدرا به ثبت برسانند. ‫پیشنهاد از یک شم دزد بازنشسته قمی