ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طوفان «ایرما» به سوی شمال آرام می‌گیرد

طوفان «ایرما» که صبح روز یکشنبه ۱۰ سپتامبر / ۱۹ شهریور، به‌همراه باران با سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت، به جنوبی‌ترین بخش ایالت فلوریدای آمریکا رسیده بود رو به شمال در حرکت است و همزمان شدت خود را از دست می‌دهد.

طوفان «ایرما» که صبح روز یکشنبه ۱۰ سپتامبر / ۱۹ شهریور، به‌همراه باران با سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت، به جنوبی‌ترین بخش ایالت فلوریدای آمریکا رسیده بود رو به شمال در حرکت است و همزمان شدت خود را از دست می‌دهد.

طوفان ایرما در فلوریدای آمریکا

این طوفان پس از آن‌که جزایر «کی» فلوریدا را پشت سر گذاشت، در نخستین ساعت یکشنبه ۱۱ سپتامبر / ۲۰ شهریور به «نیپلز» فلوریدا رسید و اکنون در بین دو شهر تامپا و اورلاندو قرار دارد و در جهت ایالت جورجیا در حرکت است.

در این مسیر «ایرما» آرام آرام به یک طوفان گرمسیری تبدیل می‌شود و از درجه چهارم از درجه‌‌های پنج‌گانه طوفان‌های آمریکا به درجه سوم و سپس درجه دوم کاهش یافت و صبح دوشنبه ۱۱ سپتامبر / ۲۰ شهریور به پایین‌ترین درجه، یعنی درجه یکم رسید.

شدت طوفان «ایرما» در حال حاضر ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت است. در شدیدترین وضعیت «ایرما» ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت.

بر اثر این طوفان در نیپلز آب اقیانوس در مدت ۹۰ دقیقه بیش از دو متر بالا آمد.

در فلوریدا از بیش از شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساکن این ایالت، حدود ۳۰ درصد از جمعیت آن، خواسته شده که خانه‌های خود را ترک کرده و به مکانی امن نقل مکان کنند.

شب گذشته (یکشنبه) برق بیش از ۶۰۰ هزار خانوار در ایالت فلوریدا به دلیل طوفان «ایرما» قطع شده است.

براساس برآوردهای غیررسمی، طوفان در سفر خود از طریق کارائیب جان بیش از ۲۰ نفر را گرفته، برخی مناطق غیرقابل سکونت اعلام شده‌اند. برآوردهای اولیه حاکی از آن است که «ایرما» حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. پیش از آن، در تگزاس، طوفان «هاروی» بیش از ۱۹۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.